Browse by research area

  1. Published

    Leuphana Lernwerkstatt Lüneburg – multifunktionelle Ausrichtung eines inklusiven naturwissenschaftlichen Lehr-Lern-Raums

    Hofer, E. & Abels, S., 2024, Hochschullernwerkstätten im analogen und digitalen Raum: Perspektiven auf Didaktik und Forschung in innovativen Lernsettings. Weber, N., Moos, M. & Kucharz, D. (eds.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt, p. 254-262 9 p. (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  2. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung und Inklusion: Konzepte zusammendenken für die Gestaltung eines zukunftsfähigen Sachunterrichts

    Kater-Wettstädt, L., Bürgener, L. & Sellin, K., 2022, In: widerstreit sachunterricht. 13, p. 159-176 18 p.

    Research output: Journal contributionsConference article in journalResearchpeer-review

  3. Published

    The patterns of curriculum change processes that embed sustainability in higher education institutions

    Weiss, M., Barth, M. & von Wehrden, H., 01.09.2021, In: Sustainability Science. 16, 5, p. 1579-1593 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published
  5. Published

    A matter of connection: The 4 Cs of learning in pre-service teacher education for sustainability

    Brandt, J. O., Barth, M., Merritt, E. & Hale, A., 10.01.2021, In: Journal of Cleaner Production. 279, p. 1-13 13 p., 123749.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Kann man Wald ernten? Ästhetische Zugänge zum systemischen Denken im Sachunterricht: Das Beispiel Wald

    Bruhn, K., Edelhoff, S. H., Kater-Wettstädt, L., Richter, S., Schürmann, H. & Barth, M., 01.11.2020, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg. 63 p. (Infis-Beiträge: BNE hoch X ; vol. 1, no. 1)

    Research output: Books and anthologiesCompendium/lecture notesEducation

  7. Published
  8. Published
  9. Published

    Professionalisierung von Lehramtsstudierenden für inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht

    Egger, D., Brauns, S., Sellin, K., Barth, M. & Abels, S., 01.05.2020, In: Journal für Psychologie. 27, 2, p. 50-70 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern

    Barth, M. & Bürgener, L., 2020, In: Weiterbildung. 2, p. 21-23 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Michael Friedrichs

Activities

  1. European Marketing Academy (EMAC) (Externe Organisation)
  2. COMTESS Kickoff Meeting 2011
  3. Raum & Gender – eine inter- und transdisziplinäre Spurensuche
  4. Teaching: Autocracies in International Relations (winter semester 2018-19, bachelor Political Science)
  5. Workshop: „Musik und Region 2.0 – Chancen der Nachwuchsförderung in den Kanälen den Web.“
  6. Antipopulismus und demokratische Subjektivierung
  7. Digitalisierung in der medizinischen Ausbildung.: Die Inverted Classroom Methode. Nur ein Trend oder die erwartete Revolution in der Hochschulbildung?
  8. Leben für die Wissenschaft - Entscheiden für die Forschung - 2019
  9. 28th International Congress of Applied Psychology - ICAP 2014
  10. Fakultät Management und Technologie (Organisation)
  11. Herstellerneutrale Repräsentationsformen 2010
  12. b-books (Verlag)
  13. International Seminar “Education for Sustainable Development and Biodiversity” - 2009
  14. Legitimierung oder Gewinn: Was motiviert große deutsche Unternehmen für Nachhaltigkeit?
  15. 26. Kongress für Fremdsprachenforschung der DGFF - 2015
  16. Reflexive Multikriterielle Evaluation – Ein Instrument zur antizipativen Konfliktminderung bei Strategieentscheidungen im Küstenschutz
  17. Plenary Round Table: Cross-disciplinary perspectives of creativity and sustainability
  18. Sind die Deutschen die Lehrmeister Europas?
  19. Biodiversity and ecosystem funtions in annual oil seed production: Camelina and pennycress double-cropping in Germany
  20. Adaptation of Redistribution Preferences or Cultural Resistance. A Study of Migrants in Germany