Browse by research area

  1. Published

    The patterns of curriculum change processes that embed sustainability in higher education institutions

    Weiss, M., Barth, M. & von Wehrden, H., 01.09.2021, In : Sustainability Science. 16, 5, p. 1579-1593 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published
  3. Published

    A matter of connection: The 4 Cs of learning in pre-service teacher education for sustainability

    Brandt, J. O., Barth, M., Merritt, E. & Hale, A., 10.01.2021, In : Journal of Cleaner Production. 279, p. 1-13 13 p., 123749.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    STUDYING GAY AND STRAIGHT MALES' IMPLICT GENDER ATTITUDES TO UNDERSTAND PREVIOUSLY FOUND GENDER DIFFERENCES IN IMPLICIT IN-GROUP BIAS

    Emig, Y. & Jorgensen, O., 2021, In : Current Research in Social Psychology. 30, p. 1-11

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Kann man Wald ernten? Ästhetische Zugänge zum systemischen Denken im Sachunterricht: Das Beispiel Wald

    Bruhn, K., Edelhoff, S. H., Kater-Wettstädt, L., Richter, S., Schürmann, H. & Barth, M., 01.11.2020, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg. 63 p. (Infis-Beiträge: BNE hoch X ; vol. 1, no. 1)

    Research output: Books and anthologiesCompendium/lecture notesEducation

  6. Published
  7. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern

    Barth, M. & Bürgener, L., 2020, In : Weiterbildung. 2, p. 21-23 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung und ihre Potenziale für eine zukunftsfähige Grundschule

    Singer-Brodowski, M. & Kater-Wettstädt, L., 2020, Kinder lernen Zukunft: Über die Fächer hinaus: Prinzipien und Perspektiven. Hecker, U., Lassek, M. & Ramseger, J. (eds.). Frankfurt: Der Grundschulverband, p. 36 - 46 11 p. (Beiträge zur Reform der Grundschule; vol. 151).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. Published

    "Brüche und Brücken": Übergänge im Kontext des Sachunterrichts

    Offen, S. (ed.), Barth, M. (ed.), Franz, U. (ed.) & Michalik, K. (ed.), 2020, Bad Heilbrunn: Klinkhardt. 192 p. (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; vol. 30)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  10. Published
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Next