Leuphana Lernwerkstatt Lüneburg – multifunktionelle Ausrichtung eines inklusiven naturwissenschaftlichen Lehr-Lern-Raums

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationHochschullernwerkstätten im analogen und digitalen Raum : Perspektiven auf Didaktik und Forschung in innovativen Lernsettings
EditorsNadine Weber, Michelle Moos, Diemut Kucharz
Number of pages9
Place of PublicationBad Heilbrunn
PublisherKlinkhardt
Publication date2024
Pages254-262
ISBN (print)978-3-7815-2651-8
ISBN (electronic)978-3-7815-6106-9
DOIs
Publication statusPublished - 2024
Event15. Internationale Fachtagung der Hochschullernwerkstätten - 2022: Digitale und analoge Lernräume - Welchen Raum brauchen Hochschullernwerkstätten? - Goethe Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, Germany
Duration: 07.03.202209.03.2022
Conference number: 15
https://lernwerkstatt.info/tagungen/15-internationale-fachtagung-der-hochschullernwerkst%C3%A4tten
https://www.uni-frankfurt.de/85186422/HSLT_2022__Tagung

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Deciphering Sustainable Consumption: Understanding Motives and Heuristic Cues in the Context of Personal Care Products
  2. On the Nonlinearity Compensation in Permanent Magnet Machine Using a Controller Based on a Controlled Invariant Subspace
  3. Genome size influences plant growth and biodiversity responses to nutrient fertilization in diverse grassland communities
  4. Erinnerung, Dezentrierung und die Überschreitung von Geschlechtergrenzen in Rochdi Belgasmis Tanzperformance Oueld Jellaba
  5. The positive facet of self-compassion predicts self-reported use of and attitudes toward desirable difficulties in learning
  6. A comparison of ML, WLSMV and Bayesian methods for multilevel structural equation models in small samples: A simulation study
  7. On the Differential and Shared Effects of Leadership for Learning on Teachers’ Organizational Commitment and Job Satisfaction
  8. Using accuracy of self-estimated interest type as a sign of career choice readiness in career assessment of secondary students
  9. Geometrical Characterization of Polyethylene Oxide Nanofibers by Atom Force Microscope and Confocal Laser Scanning Microscope
  10. A qualitative approach to evidence-based entrepreneurship: Theoretical considerations and an example involving business clusters
  11. Two high-mountain burnet moth species (Lepidoptera, Zygaenidae) react differently to the global change drivers climate and land-use
  12. Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenz in PISA, im IQB-Ländervergleich und in der National Educational Panel Study (NEPS)
  13. The relationship between empathic concern and perceived personal costs for helping and how it is affected by similarity perceptions
  14. Multidimensional Cross-Recurrence Quantification Analysis (MdCRQA)–A Method for Quantifying Correlation between Multivariate Time-Series
  15. On the Power and Performance of a Doubly Latent Residual Approach to Explain Latent Specific Factors in Multilevel-Bifactor-(S-1) Models
  16. Framework for the Parallelized Development of Estimation Tasks for Length, Area, Capacity and Volume in Primary School - A Pilot Study
  17. Strategische Umweltprüfung bei planerischen Ausweisungen für Offshore-Windparks in der deutschen ausschließlichen Wirtschaftszone (AWZ)
  18. The role of spatial, verbal, numerical, and general reasoning abilities in complex word problem solving for young female and male adults
  19. A suite of multiplexed microsatellite loci for the ground beetle Abax parallelepipedus (Piller and Mitterpacher, 1783) (Coleoptera, Carabidae)
  20. Zukunftsfähige Formate für digitale Lernangebote – innovative didaktische Ansätze am Beispiel einer Lernplattform für Künstliche Intelligenz
  21. Perspektiven für den Umgang mit Unsicherheiten und Ambivalenzen in der beruflichen (Lehrkräfte-)Bildung – Gedanken von Andreas Fischer (1955–2019)
  22. Modelling, Simulation and Experimental Analysis of a Metal-Polymer Hybrid Fibre based Microstrip Resonator for High Frequency Characterisation
  23. Well done (for someone of your gender)! Experimental evidence of teachers’ stereotype-based shifting standards for test grading and elaborated feedback
  24. Studierende als Spiele-Entwickler*innen und Forscher*innen – Zur Integration von Produktdesign und forschendem Lernen in die Englisch-Lehrkräftebildung
  25. Vom Betrieb in die Domäne – Partizipative Entwicklung nachhaltigkeitsorientierter Lernaufgaben für die Berufsausbildung in der Lebensmittelindustrie
  26. Neues zur Rechtsschutzgarantie: Das Ende des Beurteilungsspielraums im Jugendschutzgesetz – Zugleich Besprechung von BVerwG, Urteil vom 30. Oktober 2019 – 6 C 18/18
  27. Appreciation of multilingual teaching activities by secondary school students in Germany: findings from a quasi-experimental intervention study on teaching French
  28. Calculation of Average Mutual Information (AMI) and false-nearest neighbors (FNN) for the estimation of embedding parameters of multidimensional time series in matlab
  29. Bericht über die Tagung zum 20-jährigen Jubiläum der Sektion Soziologie der Kindheit in der Deutschen Gesellschaft für Soziologie vom 24. bis 26. September 2015 in Halle