Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Im Rahmen des Forschungs- und Entwickungsprojekts Zukunftszentrum Lehrerbildung-Netzwerk an der Leuphana Universität Lüneburg wird die Zusammenarbeit von Forschenden und in der schulischen Praxis Tätigen gefördert. Die so entwickelten innovativen Konzepte können sowohl in die universitäre Lehre als auch in die schulische Praxis übernommen werden. Dabei lassen sich wiederum neue Forschungsfragen generieren.
Original languageGerman
JournalWeiterbildung
Issue number2
Pages (from-to)21-23
Number of pages3
ISSN1861-0501
Publication statusPublished - 2020

Recently viewed

Publications

  1. A framework for business model development in technology-driven start-ups
  2. Traditional and modern ageism as predictors of workplace discrimination
  3. «Mein Kompetenzprofil» - Stärken erkennen und Selbstlernprozesse anstoßen
  4. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  5. Career Decision Making, Stability and Actualization of Career Intentions
  6. Somewhere over the Rainbow: Sexual Orientation Discrimination in Germany
  7. Exports and Profitability -First Evidence for German Manufacturing Firms
  8. Jugendhilfe-Ombudsstellen aus wohlfahrtsstaatssoziologischer Perspektive
  9. Portraits von Underdogs. Bd. I: Lebenswelt und Biografie von Jungarbeitern
  10. Identifying Global Challenges for Future Tourism and Tourism Management
  11. Ductility and fracture behavior of cold spray additive manufactured zinc
  12. Mobile technologies, from telecommunication to media, ed. by Gerard Goggin ...
  13. Contexts and pragmatic strategies of COVID-19 related cartoons in Nigeria
  14. Bill Yousman: Prime Time Prisons on U.S. TV. Representation on Incarceration
  15. Point, line, surface as plane. From notational iconicity to diagrammatology
  16. A two-step approach for the prediction of mood levels based on diary data
  17. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kommunalverwaltung
  18. Zur Internalisierung von Lebenslangem Lernen an europäischen Hochschulen.
  19. Lernprozesse in der Berufsausbildung Nachhaltigkeitsorientiert gestalten
  20. Zum Verhältnis von Emotionalität und Rationalität in der Sozialpädagogik
  21. Monitoring the Monitor? Selective Responses to Human Rights Transgressions
  22. An analytical approach to evaluating monotonic functions of fuzzy numbers
  23. Chemieunterricht in Bewegung – Forschendes Lernen am Thema „Chromatographie“
  24. IN DER UMWELT ABBAUBARE CHINOLON-ANTIBIOTIKA MIT HEMIAMINAL-STRUKTUREINHEIT
  25. Ökonomischer Ansatz und die Theorie des Self-Command bei Thomas Schelling
  26. "Global competence" - der neue Fokusbereich in PISA 2018. Ein holpriger Start
  27. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 23 [Entscheidungsverfahren]
  28. Mit Schätzaufgaben zu einem adäquaten Verständnis von Messungenauigkeiten
  29. Digital language teaching after COVID-19: what can we learn from the crisis?
  30. Studentische Perspektiven auf die digitale Transformation der Hochschulen
  31. Modeling Interactions and Dependencies in Production Planning and Control
  32. On Hypo-Real Models, or Global Climate Change: A Challenge for the Humanities
  33. Sonderheft Medienökonomien, Zeitschrift für Medienwissenschaft, Vol 18, Nr. 1
  34. Scaffolding guided inquiry-based chemistry education at an inclusive school
  35. Meta-analysis as a tool for developing entrepreneurship research and theory