Suche nach Fachgebiet

  1. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    Academic language features in mathematical modelling tasks raise difficulty in reading comprehension for secondary students

    Heine, L., Ehmke, T. & Leiss, D., 23.09.2025, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: European Journal of Applied Linguistics. 13, 1, 25 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Erschienen

    Skala zur Erfassung der Selbstwirksamkeitserwartung bzgl. des mathematischen Modellierens

    Schlüter, D., Göller, R., Hagena, M., Padberg-Gehle, K. & Besser, M., 2025

    Publikation: Andere wissenschaftliche BeiträgeAndereForschung

  3. Erschienen

    Skala zur Erfassung der Überzeugung zur Bedeutung der Mathematik für nachhaltige Entwicklung (BMNE)

    Göller, R., Schlüter, D., Hagena, M., Padberg-Gehle, K. & Besser, M., 2025

    Publikation: Andere wissenschaftliche BeiträgeAndereForschung

  4. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung
  5. Erschienen

    Effects of linguistic demands of reality-based mathematical tasks: discrepancy between teachers' expectations and students' performance

    Ehmke, T., Leiss, D. & Heine, L., 10.06.2025, in: Frontiers in Education. 10, 13 S., 1528806.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Research on teaching of linguistically and culturally diverse students in Germany

    Ehmke, T. & Lemmrich, S., 01.01.2025, Innovative Teaching and Classroom Processes: Research Perspectives from Germany and China. Ehmke, T. & Chi-Kin lee, J. (Hrsg.). Taylor and Francis Inc., S. 211-220 10 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

  7. Erschienen

    Issues on innovative teaching and learning: German and Chinese perspectives and beyond

    Lee, J. C. K. & Ehmke, T., 29.05.2025, Innovative Teaching and Classroom Processes: Research Perspectives from Germany and China. Ehmke, T. & Chi-Kin Lee, J. (Hrsg.). Taylor and Francis Inc., S. 273-283 11 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

  8. Erschienen

    Innovative Teaching and Classroom Processes: Research Perspectives from Germany and China

    Ehmke, T. (Herausgeber*in) & Lee, J. C. K. (Herausgeber*in), 29.05.2025, Taylor and Francis Inc. 304 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienSammelwerke und AnthologienForschung

  9. Erschienen

    Teachers’ use of formative assessment in inclusive mathematics education in German secondary schools

    Töllner, F., Renftel, K., Kuhl, P. & Besser, M., 29.05.2025, Innovative Teaching and Classroom Processes: Research Perspectives from Germany and China. Ehmke, T. & Chi-Kin Lee, J. (Hrsg.). 1 Aufl. Taylor and Francis Inc., S. 256-269 14 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

  10. Erschienen

    German and Chinese perspectives on innovative teaching and classroom processes: An introduction

    Ehmke, T. & Lee, J. C. K., 29.05.2025, Innovative Teaching and Classroom Processes: Research Perspectives from Germany and China. Ehmke, T. & Chi-Kin Lee, J. (Hrsg.). 1 Aufl. Taylor and Francis Inc., S. 1-9 9 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...50 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Digital health literacy and subjective wellbeing in the context of COVID-19
  2. Role of SiC in grain refinement of aluminum-free Mg-Zn alloys
  3. The bicultural phenomenon
  4. Do learner characteristics moderate the seductive-details-effect?
  5. Dada Data
  6. Lucia Moholy’s idle hands
  7. Change-Beneficial Process Architectures and the Human as a Change Enabler
  8. Postretirement Career Planning
  9. Loving the mess
  10. The role of expert feedback in the development of pre-service teachers’ professional vision of classroom management in an online blended learning environment
  11. How do investors react to problematic social issues in organisations?
  12. On inhomogeneous Bernoulli convolutions and random power series
  13. Aufsätze im SMS-Stil?
  14. Das Interface der Selbstverborgenheit
  15. Almost there: On the importance of a comprehensive entrepreneurial ecosystem for developing sustainable urban food forest enterprises
  16. Balibar/Wallerstein's "Race, nation, class"
  17. 'Climate neutral' is a lie - abandon it as a goal
  18. Antibiotics in the Aquatic Environment
  19. Fenton process on single and mixture components of phenothiazine pharmaceuticals
  20. Scoring im GENO-Bereich
  21. A.3 Altersbezogene Unterschiede bei der Interaktion mit einem Virtual-Reality-System
  22. Emotional knowledge, emotional styles, and religion
  23. Differenzielles Lernen im Golf
  24. Evolution of microstructure and hardness of AE42 alloy after heat treatments
  25. Connecting feedback to self-efficacy
  26. Kein Schaf sein
  27. Emissions of polychlorinated biphenyls, polychlorinated dibenzo-p-dioxins, and polychlorinated dibenzofurans during 2010 and 2011 in Zurich, Switzerland
  28. Kooperationspartner, Netzwerke, Stakeholder im Bereich der Elternarbeit
  29. Cost-Effectiveness and Cost-Benefit Analysis of Maintenance Measures for Open Landscapes
  30. #3 Unstable Infrastructures