Suche nach Fachgebiet

  1. Erschienen

    Die Nachhaltigkeitskonzepte Studierender im Studienverlauf: Einsichten aus einer Längsschnittstudie

    Sundermann, A., 01.09.2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Barth, M., Fischer, D. & Michelsen, G. (Hrsg.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

  2. Erschienen

    Exploring the role of intentions and expectations in continuing professional development in sustainability education

    Casanova, C. R., King, J. A. & Fischer, D., 01.07.2023, in: Teaching and Teacher Education. 128, 104115.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    Alignment of the life cycle initiative’s “principles for the application of life cycle sustainability assessment” with the LCSA practice: A case study review

    Leroy-Parmentier, N., Valdivia, S., Loubet, P. & Sonnemann, G., 01.06.2023, in: International Journal of Life Cycle Assessment. 28, 6, S. 704-740 37 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Vom Konzept zur Konzeption: Das Sozioökonomische Curriculum

    Famulla, G. & Hantke, H., 01.05.2023, Sozioökonomie und Wirtschaftssoziologie im Spiegel sozialwissenschaftlicher Bildung . Engartner, T., Szukala, A. & Weber, B. (Hrsg.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, S. 127-134 8 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Digitalization, new media, and education for sustainable development

    Keller, L. (Hrsg.), Michelsen, G. (Hrsg.), Dür, M. (Hrsg.), Bachri, S. (Hrsg.) & Zint, M. (Hrsg.), 17.04.2023, IGI Global Publishing. 328 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienBuch

  6. Erschienen

    Preface

    Keller, L., Michelsen, G., Dür, M., Bachri, S. & Zint, M., 17.04.2023, Digitalization, New Media, and Education for Sustainable Development. Keller, L., Michelsen, G., Dür, M., Bachri, S. & Zint, M. (Hrsg.). IGI Global Publishing, S. xvi-xxii 7 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAndere (Vor- und Nachworte ...)Forschung

  7. Erschienen

    Theoretical Reflections on Education for Sustainable Development and Digital Technologies

    Stoltenberg, U. & Michelsen, G., 17.04.2023, Digitalization, New Media, and Education for Sustainable Development. Keller, L., Michelsen, G., Dür, M., Bachri, S. & Zint, M. (Hrsg.). IGI Global Publishing, S. 1-13 13 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitel

  8. Erschienen

    Learning time in environmental and sustainability education: Promoting time as a resource for sustainability in formal education

    Grauer, C., 17.03.2023, Lüneburg. 213 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienDissertationsschriften

  9. Angenommen/Im Druck

    Lost in translation? Tanzanian students’ views on sustainability and language, and the implications for the pledge to leave no one behind

    Ulmer, N., Divine, N. & Wydra, K., 11.01.2023, (Angenommen/Im Druck) in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 17 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Connecting curricula and competence through student learning journeys

    Birdman, J., Barth, M. & Lang, D. J., 09.12.2022, in: Sustainability: Science, Practice, and Policy. 18, 1, S. 560-575 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...46 Nächste