Browse by research area

  1. Published

    Leuphana Lernwerkstatt Lüneburg – multifunktionelle Ausrichtung eines inklusiven naturwissenschaftlichen Lehr-Lern-Raums

    Hofer, E. & Abels, S., 2024, Hochschullernwerkstätten im analogen und digitalen Raum: Perspektiven auf Didaktik und Forschung in innovativen Lernsettings. Weber, N., Moos, M. & Kucharz, D. (eds.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt, p. 254-262 9 p. (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  2. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung und Inklusion: Konzepte zusammendenken für die Gestaltung eines zukunftsfähigen Sachunterrichts

    Kater-Wettstädt, L., Bürgener, L. & Sellin, K., 2022, In: widerstreit sachunterricht. 13, p. 159-176 18 p.

    Research output: Journal contributionsConference article in journalResearchpeer-review

  3. Published

    The patterns of curriculum change processes that embed sustainability in higher education institutions

    Weiss, M., Barth, M. & von Wehrden, H., 01.09.2021, In: Sustainability Science. 16, 5, p. 1579-1593 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published
  5. Published

    A matter of connection: The 4 Cs of learning in pre-service teacher education for sustainability

    Brandt, J. O., Barth, M., Merritt, E. & Hale, A., 10.01.2021, In: Journal of Cleaner Production. 279, p. 1-13 13 p., 123749.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Kann man Wald ernten? Ästhetische Zugänge zum systemischen Denken im Sachunterricht: Das Beispiel Wald

    Bruhn, K., Edelhoff, S. H., Kater-Wettstädt, L., Richter, S., Schürmann, H. & Barth, M., 01.11.2020, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg. 63 p. (Infis-Beiträge: BNE hoch X ; vol. 1, no. 1)

    Research output: Books and anthologiesCompendium/lecture notesEducation

  7. Published
  8. Published
  9. Published

    Professionalisierung von Lehramtsstudierenden für inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht

    Egger, D., Brauns, S., Sellin, K., Barth, M. & Abels, S., 01.05.2020, In: Journal für Psychologie. 27, 2, p. 50-70 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern

    Barth, M. & Bürgener, L., 2020, In: Weiterbildung. 2, p. 21-23 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Next

Recently viewed

Publications

  1. Happy and proactive ?
  2. Transdisziplinäre Forschung
  3. Entwicklung eines video- und textbasierten Instruments zur Messung kollegialer Feedbackkompetenz von Lehrkräften
  4. Are nascent entrepreneurs jacks-of-all-trades?
  5. Determination of the octanol-air partition coefficients (KOA) of fluorotelomer alcohols
  6. Methoden und Methodologie in den Nachhaltigkeitswissenschaften
  7. Intelligenz-Comptoirs
  8. An Bildern denken
  9. Technology, Megatrends and Work
  10. Datenbasierte Bestimmung der Auftragsabwicklungsstrategie
  11. The Impact of EU-enlargement on Tourism
  12. A potassium channel protein encoded by chlorella virus PBCV-1
  13. Negotiating Sustainability Transitions
  14. Stratification of stakeholders for participation in the governance of coastal social-ecological systems
  15. Forest Restoration
  16. Semantische Flexibilität im Alltagsgespräch
  17. Greene’s dual-process moral psychology and the modularity of mind
  18. The impact of age and experience on expatriate outcomes
  19. Menschliche Cyborgs und reflexive Moderne
  20. Erratum
  21. sPlot – A new tool for global vegetation analyses
  22. Environmental Shareholder Value
  23. Maize silage digestate application affecting germination and early growth of maize modulated by soil type
  24. Responsible innovation and technology assessment in Europe
  25. Tarifpluralität oder Tarifeinheit - eine Diskussion nah am Betrieb?
  26. Concentrations in ambient air and emissions of cyclic volatile methylsiloxanes in Zurich, Switzerland
  27. The Mission (Im)possible of Climate Action through Quixotic Institutional Work
  28. On cosmotechnics
  29. Das Burnout-Phänomen am Beispiel des Lehrerberufs.
  30. Guesnerie, R.: Assessing Rational Expectations 2. ‘Eductive’ Stability in Economics. 2nd Edition
  31. Planetary carambolage
  32. Change-Beneficial Process Architectures and the Human as a Change Enabler
  33. Kinder erklären das Textschreiben
  34. Neue Fakten über Exporteure und Importeure
  35. SPS steuern Assistenzsysteme in der Digitalen Fabrik
  36. Bringing ecosystem services into economic decision-making
  37. Widerruf des Testaments (§ 2253–2258 BGB),
  38. Sprachlich Verfestigtes analysieren
  39. 100 Per Cent Organic?
  40. Die Liste der "Gottbegnadeten".
  41. Online intervention for prevention of major depression
  42. Negotiating democracy with authoritarian regimes. EU democracy promotion in North Africa
  43. Plattform-Urbanismus.
  44. Im freien Feld
  45. Kommunistische Parteien
  46. Bleibt alles anders!? Sozialformen, Unterrichtsphasen und echte Lernzeit im kaufmännischen Unterricht