Modelling tasks—The relation between linguistic skills, intra-mathematical skills, and context-related prior knowledge
Research output: Contributions to collected editions/works › Published abstract in conference proceedings › Research › peer-review
Authors
Original language | English |
---|---|
Title of host publication | Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 : 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik : vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main |
Editors | IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt |
Number of pages | 4 |
Volume | 1 |
Place of Publication | Münster |
Publisher | WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien |
Publication date | 04.2023 |
Pages | 367-370 |
ISBN (print) | 978-3-95987-207-2 |
ISBN (electronic) | 978-3-95987-208-9 |
Publication status | Published - 04.2023 |
Event | 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - GDM 2022: Mathematikdidaktiker*innen im Dialog - Goethe-Universität Frankfurt, Frankfurt, Germany Duration: 29.08.2022 → 02.09.2022 Conference number: 56 https://aktuelles.uni-frankfurt.de/event/56-jahrestagung-der-gesellschaft-fuer-didaktik-der-mathematik/ |
- Didactics of Mathematics