Modelling tasks—The relation between linguistic skills, intra-mathematical skills, and context-related prior knowledge

Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Original languageEnglish
Title of host publicationBeiträge zum Mathematikunterricht 2022 : 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik : vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main
EditorsIDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt
Number of pages4
Volume1
Place of PublicationMünster
PublisherWTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Publication date04.2023
Pages367-370
ISBN (print)978-3-95987-207-2
ISBN (electronic)978-3-95987-208-9
Publication statusPublished - 04.2023
Event56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - GDM 2022: Mathematikdidaktiker*innen im Dialog - Goethe-Universität Frankfurt, Frankfurt, Germany
Duration: 29.08.202202.09.2022
Conference number: 56
https://aktuelles.uni-frankfurt.de/event/56-jahrestagung-der-gesellschaft-fuer-didaktik-der-mathematik/

Recently viewed

Publications

  1. Pitfalls and potential of institutional change: Rain-index insurance and the sustainability of rangeland management
  2. „Stell dir doch die Situation mal konkret vor!“ – Lehrerinterventionen im Kontext mathematischer Modellierungsaufgaben
  3. Tree diversity and nectar composition affect arthropod visitors on extrafloral nectaries in a diversity experiment
  4. Netzwerk, zwischenbetriebliche Kooperation und Genossenschaft - Entwicklung eines integrativen Begriffsverständnisses
  5. Rezension von Gebauer, Michael: Unternehmensbewertung auf der Basis von Humankapital, Eul-Verlag, Lohmar 2005, 259 Seiten.
  6. Die Edition der Lodzer Getto-Chronik und ihre Multimedialisierung im Spiegel medialer Transformationen des Holocaust
  7. 3D Simulation of Electric Arcing and Pressure increase in an Automotive HVDC Relay During a Short Circuit Situation
  8. Validation of the Behavioral Activation for Depression Scale (BADS)-Psychometric properties of the long and short form
  9. Reconfiguring the relationship between ‘immigrant parents’ and schools in the post-welfare society. The case of Germany
  10. Revisiting Early Fiscal Centralisation in the European Coal and Steel Community in Light of the EU’s Transfer Budget
  11. People incorrectly correcting other people: The pragmatics of (re-)corrections and their negotiation in a Facebook group
  12. Theoretische Konzeption und empirische Wirkung einer Lehrerfortbildung am Beispiel des mathematischen Problemlösens
  13. Teachers' content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education
  14. Development of a Mobile Application for People with Panic Disorder as augmentation for an Internet-based Intervention
  15. Exploring the role of intentions and expectations in continuing professional development in sustainability education
  16. Agro-ecosystem services and dis-services in almond orchards are differentially influenced by the surrounding landscape
  17. Digitale Gesundheitskompetenz – Konzeptionelle Verortung, Erfassung und Förderung mit Fokus auf Kinder und Jugendliche
  18. Was Ärzte und Pflegedienstmitarbeiter über Arzneimittelrückstände im Wasserkreislauf wissen und wie sie damit umgehen
  19. The Potential of Modular Product Design on Repair Behavior and User Experience - Evidence from the Smartphone Industry
  20. Does adhering to the principles of green finance matter for stock valuation? Evidence from testing for (co-)explosiveness
  21. Acute effects of resistance training at different range of motions on plantar flexion mechanical properties and force
  22. Assessing collaboration, knowledge exchange, and stakeholder agency in coastal governance to enhance climate resilience
  23. Employing complementary multivariate methods for a designed nontarget LC-HRMS screening of a wastewater-influenced river
  24. Entwicklung und Validierung eines Fragebogens zur emotionsspezifischen Selbsteinschätzung emotionaler Kompetenzen (SEK-ES).
  25. Ein Smartphone-gestütztes internetbasiertes Programm für Patienten mit Diabetes mellitus Typ 2 und komorbider Depression