Suche nach Fachgebiet

  1. CRITICS: European Innovative Training Network "Critical Transitions in Complex Systems"

    Padberg-Gehle, K. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Ndour, M. (Projektmitarbeiter*in)

    01.04.1501.04.19

    Projekt: Forschung

  2. (Neu-)Konzeption einer Lehrveranstaltung zum Umgang mit mathematischer Software

    Padberg-Gehle, K. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.07.1730.06.18

    Projekt: Lehre und Studium

  3. Lernraum Mathematik

    Besser, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Padberg-Gehle, K. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Weiher, D. F. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.07.1830.06.19

    Projekt: Lehre und Studium

  4. Orientierungstage 2019

    Guder, K.-U. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.05.1931.12.20

    Projekt: Anderes

  5. Elementarmathematik vertiefen

    Ruwisch, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur (MWK)

    01.04.1931.12.20

    Projekt: Lehre und Studium

  6. The Impact of Scale on Children's Spatial Thought - A Quantitative Study for Two Settings in Geometry Education

    Heil, C. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.11.1404.04.21

    Projekt: Dissertationsprojekt

  7. SMART: DFG Sonderforschungsbereich SMARTe Reaktoren für die Verfahrenstechnik der Zukunft - Teilprojekt B05: Von Sensoren und Trajektorien zu Transport und Mischung

    Padberg-Gehle, K. (Wissenschaftliche Projektleitung) & von Kameke, A. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.2330.06.27

    Projekt: Forschung

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Robots versus Machines
  2. An Evidence-based Approach to the Assessment of Public Participation in Environmental Governance: A conceptual and methodological overview of the ‘EDGE’ project
  3. Kunstuniversität Linz
  4. HyperKult XXI. 2012
  5. Dynamics Days Europe 2018
  6. Rudimentary theory of entrepreneurship
  7. How teachers use digital data: a systematic review
  8. 2nd International Conference on Mathematics and Computers in Science and Engineering - MACISE 2020
  9. Linking Teaching and Learning Formats with Student Development of Key Sustainability Competencies
  10. School Innovation through Knowledge Flows: Does Open Innovation Make the Difference?
  11. Do we need a new paradigm for mastering existing and future challenges of the urban water cycle
  12. Corporate Responsibility Evolution Models: Concepts, Evidence and Implications
  13. Ocean eddies and the polar vortex: coherence in complex systems
  14. Sym­po­si­um "Degrees of Freedom. Art Programs at Universities"
  15. Lodz University of Technology
  16. Art and Sustainability: Aesthetics of Complexity
  17. Conceptualising Animal Resistance: Questions and Approaches
  18. Workshop: Schreibtypengerecht Schreiben - 2018
  19. Journal of Pragmatics (Zeitschrift)
  20. Reciprocity and Democracy
  21. 20th Annual European Symposium on Algorithms - ESA 2012
  22. Where tasks, technology, and textbooks meet: Intelligent tutoring systems on the task-based language teacher's horizon (SLTED, Universität Wien)
  23. Peter Lang Verlag (Verlag)
  24. Greta Claire Gaard
  25. The Justice Dimension of Sustainability - A systematic and general conceptual framework
  26. Urban struggles, frontiers of capital, and migration in the current global crisis: A perspective from Berlin
  27. Workshop on Gender Responsive Policy Making - 2015
  28. Model choice and size distribution: a Bayquentist approach