Professorship for Marketing

Organisational unit: Professoship

Main research areas

The professorship for business magagement, in particular marketing, primarily focusses on questions concerning consumer behavior in retail contexts. In terms of content, particular emphasis is placed on aspects of multi-sensory marketing, digitalization, and sustainability. The research program investigates how sensory stimuli (especially music) influence buying and consumption behavior and how consumers react to digital innovations (e.g. self-tracking apps, software upgradeability) or sustainable products (e.g. upcycling).

In both research and teaching, the professorship strives for a close exchange with practice in order to ensure the practical relevance of questions and contents.

  1. 2022
  2. Published

    Multisensorisches Design von Verkaufsumgebungen: Sehen, Hören, Riechen

    Sarstedt, M., Imschloß, M. & Adler, S., 29.09.2022, 1. ed. Wiesbaden : Springer Gabler. 74 p. (Science meets Practice)

    Research output: Books and anthologiesBook

  3. 2023
  4. Published

    Multisensory Design of Retail Environments: Vision, Sound, and Scent

    Sarstedt, M., Imschloß, M. & Adler, S. J., 01.01.2023, Wiesbaden: Springer Fachmedien. 72 p. (Science meets Practice)

    Research output: Books and anthologiesBook

  5. Published
  6. Published

    The Managerial Relevance of Marketing Science: Properties and Genesis

    Schauerte, N., Becker, M., Imschloß, M., Wichmann, J. R. K. & Reinartz, W. J., 01.12.2023, In: International Journal of Research in Marketing. 40, 4, p. 801-822 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. 2024
  8. Published

    Value creation in post-pandemic retailing: a conceptual framework and implications

    Imschloß, M. & Schwemmle, M., 08.2024, In: Journal of Business Economics : JBE. 94, 6, p. 851-889 39 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Multisensory Design of Retail Environments: Vision, Sound, and Scent

    Sarstedt, M., Imschloß, M. & Adler, S. J., 26.11.2024, Zweite Auflage ed. Wiesbaden: Springer Fachmedien. 83 p. (Science meets Practice)

    Research output: Books and anthologiesBook

  10. 2025
  11. Accepted/In press

    A Tale of Open Science: Emergence of a New Normal

    Soliman, M., Sarstedt, M., Adler, S. J., Siegfried, D., Genschow, O. & Imschloss, M., 2025, (Accepted/In press) In: Schmalenbach Journal of Business Research. 30 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. Accepted/In press

    Using LLMs in sensory service research: initial insights and perspectives

    Imschloss, M., Sarstedt, M., Adler, S. J. & Cheah, J. H., 2025, (Accepted/In press) In: Service Industries Journal. 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  13. E-pub ahead of print

    Unpacking olfactory marketing: initial evidence for the positive effects of scented parcels on post-order consumer responses in e-commerce

    Oberwegner, N., Cantner, F., Imschloss, M. & Zürn, M. K., 06.08.2025, (E-pub ahead of print) In: Marketing Letters. 14 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Publications

  1. Kulturfreie Bilder
  2. Russian maritime strategy since the Ukrainian crisis
  3. Die nachträgliche Entdeckung der Tiefenzeit während eines Bootsausflugs an der schottischen Ostküste
  4. Didaktisch optimierter Einsatz Neuer Medien im naturwissenschaftlichen Unterricht
  5. Welterbetourismus – ein interkulturelles Medium ?
  6. Why green and sustainable pharmacy?
  7. Recht, Fakten und Versicherungen, Teil 2
  8. Typisch 'Englisch', typisch 'Deutsch'? Engländer in der deutschsprachigen und Deutsche in der britischen Kinder- und Jugendliteratur.
  9. Transdisziplinäre Nachhaltigkeitswissenschaften
  10. Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen
  11. Architekt-Amateur-Autodidakt
  12. Leena Krohn
  13. Mitarbeiter, freier
  14. Nachhaltigkeitsdenken und Nachhaltigkeitsreden
  15. Steuern in der internationalen Unternehmenspraxis
  16. Umbrüche gestalten 2014 bis 2019 gestaltete Umbrüche?
  17. Long-term stream invertebrate community alterations induced by the insecticide thiacloprid
  18. Besonders, aber nicht besondernd zu betrachten
  19. Schulleitungen in Deutschland
  20. Lebendigkeit und Leiblichkeit als Kräfte der Wahrnehmung
  21. Sorgfaltspflichten für Unternehmen in transnationalen Menschenrechtsfällen
  22. Tim Houghton, Ed.: Party Politics in Central and Eastern Europe. Does EU Membership Matter?
  23. The Effects of Psychotherapy for Adult Depression on Social Support
  24. Buchbesprechung: Selbstbildung und Bürgeridentität (2015). Politische Bildung vor dem Hintergrund der politischen Theorie von Charles Taylor. Von C. Meyer-Heidemann (978-3-7344-0049-0)
  25. § 346 Wirkungen des Rücktritts
  26. Bildungskrisen und sozialer Wandel 1780-2000
  27. Aus der Praxis einer Universitätsreform - Einsichten in die Neukonzeption der Lehre der Universität St. Gallen
  28. Kritik als unabdingbare gesellschaftlich Dienstleistung. Der Beitrag feministischer Theorie und Praxis zur Nachhaltigkeitsforschung
  29. Konstitutionalisierungstendenzen im Recht des internationalen Investitionsschutzes
  30. Korrektive Selbststeuerung erst lernen dann vermitteln
  31. Integratives Gendering als eine Gender Mainstreaming Strategie für genderorientierte Fachkulturen in Naturwissenschaft und Technik
  32. Berufs- statt Feierabendparlamente? Eine vergleichende Untersuchung der Kommunalparlamente in deutschen Großstädten
  33. Connected or Unconnected? – Synergiepotenziale und Herausforderungen von IT-Governance in Hochschulen
  34. Die heimlichen Spielregeln der Karriere