Professorship for Marketing

Organisational unit: Professoship

Main research areas

The professorship for business magagement, in particular marketing, primarily focusses on questions concerning consumer behavior in retail contexts. In terms of content, particular emphasis is placed on aspects of multi-sensory marketing, digitalization, and sustainability. The research program investigates how sensory stimuli (especially music) influence buying and consumption behavior and how consumers react to digital innovations (e.g. self-tracking apps, software upgradeability) or sustainable products (e.g. upcycling).

In both research and teaching, the professorship strives for a close exchange with practice in order to ensure the practical relevance of questions and contents.

  1. 2024
  2. Einfluss sensorischer Reize auf das Kaufverhalten am Point of Sale – Schwerpunkt Musik

    Imschloß, M. (Speaker)

    28.11.2024

    Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsTransfer

  3. Konsumverhalten und Lösungsansätze im Fokus der Nachhaltigkeit

    Imschloß, M. (Speaker)

    20.11.2024

    Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsTransfer

  4. Fakultät MT allgemein (Organisational unit)

    Imschloß, M. (Member)

    01.10.202430.09.2026

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

  5. Musik am Point of Sale

    Imschloß, M. (Speaker)

    01.10.2024

    Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsTransfer

  6. Fakultät MT allgemein (Organisational unit)

    Imschloß, M. (Deputy member)

    30.09.202430.09.2026

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

  7. Deep Dive: KI im Marketing

    Imschloß, M. (Speaker)

    28.08.2024

    Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsTransfer

  8. Fakultät MT allgemein (Organisational unit)

    Imschloß, M. (Member)

    17.05.20242025

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

  9. Fakultät MT allgemein (Organisational unit)

    Imschloß, M. (Member)

    01.04.202431.03.2026

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

  10. 84. Wissenschaftliche Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrerinnen und Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. - VHB 2024

    Imschloß, M. (Organiser), Reihlen, M. (Organiser) & Wenzel, M. (Speaker)

    06.03.202408.03.2024

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesTransfer

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Bernd Wagner

Publications

  1. Neuausrichtung von Rechnungslegung und Prüfungswesen
  2. Ohne Ambition ist alle Strategie nichts
  3. Anlage und Durchführung der LEK-Studie
  4. Kann man Verantwortung lernen ?
  5. § 291 Prozesszinsen
  6. Vom Rand ins Zentrum
  7. Art. 229 a EGV (Entscheidung über gewerblichen Rechtsschutz) (Nizza-Fassung)
  8. Zur (De-)Professionalisierung der Sportstudierenden im Praxissemester
  9. Kombinatorisches Zählen
  10. Pädagogik der Freizeit & Tourismus
  11. Frauenhauskinder und ihr Weg ins Leben
  12. Krieg und Zivilgesellschaft
  13. Stadt als Möglichkeitsraum
  14. Roadside disturbance promotes plant communities with arbuscular mycorrhizal associations in mountain regions worldwide
  15. Umweltkonflikte und Nachhaltigkeit in Lateinamerika
  16. Revisiting the sustainability science research agenda
  17. Tropical cyclone losses in the USA and the impact of climate change
  18. Inter-individual nectar chemistry changes of field scabious, Knautia arvensis
  19. Kommentar von: Art. 53
  20. Repowering
  21. Vorrangige Probleme von Jugendlichen ohne Ausbildungsvertrag und die Rolle des Sozialarbeiters in der Berufsschule
  22. The Termination of International Sanctions
  23. Mittig ist nur das Mittel
  24. Jünglinge der Moderne
  25. "Notwendigkeit des Vergleichs!“ Der Ansatz einer komparativen pädagogischen Berufsgruppenforschung
  26. The Relationship between Family Law and Female Entrepreneurship in Germany
  27. Klimaschutz durch Biokohle
  28. Luhmann und die Kulturtheorie
  29. Wettbewerbsbeschränkung, spürbare
  30. Corrective Feedback beim formfokussierten digitalen Grammatiküben der Fremdsprache Englisch – eine kriteriengeleitete Analyse von Feedbackformen und -strategien am Beispiel von Duolingo
  31. A Global Classroom for International Sustainability Education
  32. Umweltmanagement ausgewählter Großveranstaltungen
  33. Marktabhängigkeit und ihre Bedeutung für die Grenzziehungen von Solidarität
  34. Diagnosekompetenz von Mathematiklehrkräften zur Erfassung und Bewertung mathematischer Basiskompetenzen
  35. Musik & Empowerment
  36. Begründen bei Geometrieaufgaben der Grundschule
  37. "j'ai écrit ma vie". Die autobiographischen Legitimierungsstrategien Gustave Courbets