Browse by research area

  1. Published

    کتاب ادبیات تطبیقی کودکان [Comparative Children's Literature]

    O'Sullivan, E., 2020, Teheran: Kanun-e Parvaresh. 352 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  2. Zwischen Pult und Bühne: Imaginatives Lernen im Englischunterricht von der Dramapädagogik bis zum Web 2.0

    Küppers, A. & Schmidt, T., 2009, In: Praxis Englisch. 5, p. 6-7 2 p.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

  3. Published

    Zwischen Erziehung und Unterhaltung: zur Verortung der Kinderliteratur von Robinson der Jüngere bis Harry Potter

    O'Sullivan, E., 2006, Unterhaltungskultur. Faulstich, W. & Knop, K. (eds.). München: Wilhelm Fink Verlag, p. 147-166 20 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  4. Published

    Zur Verortung des Bösen in der Kinder- und Jugendliteratur

    O'Sullivan, E., 2008, Das Böse heute: Formen und Funktionen. Faulstich, W. (ed.). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag, p. 101-111 11 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    Zuhause im fremden Text. Sprachliche Identität in Übersetzungen.

    O'Sullivan, E., 2013, In: 1000 und 1 Buch. 1, p. 4-13 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  6. Published

    'You're-like-wind-blowing-over-the-land-and-passing-on': Strategies of national identity formation in the US-made Mexico Western

    Glasenapp, J., 2001, In: Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik. 49, 4, p. 331-349 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Writing Creatively in a Foreign Language: Vignettes, Haikus, and Poetry

    Moss, M., 10.2020, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 25, 2, p. 29-53 25 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Writing as a Deeper Form of Concentration: An Interview with Don DeLillo

    Moss, M., 1999, In: Sources : revue d'études anglophones. 6, 1, p. 82-97 16 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Working memory capacity and narrative task performance

    Trebits, A., 2011, Second Language Task Complexity Researching the Cognition Hypothesis of language learning and performance: Researching the Cognition Hypothesis of language learning and performance. Robinson, P. (ed.). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, p. 267-285 19 p. (Task-Based Language Teaching; vol. 2).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  10. Published

    Who are we and who are you? The strategic use of forms of address in political interviews

    Bull, P. & Fetzer, A., 26.01.2006, In: Text & talk. 26, 1, p. 3-37 35 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...29 Next

Recently viewed

Publications

  1. Evaluierung des Innovationsgeschehens von kleinen und mittleren Unternehmen
  2. Bottom-up creation of allele frequency differentiation in Carabus auronitens
  3. Effects of Sn segregation and precipitates on creep response of Mg-Sn alloys
  4. Stützpunkte als Kern des Größenverständnisses und Grundlage des Schätzens
  5. Leadership for Learning in Germany and the US: Commonalities and Differences
  6. Meeresströmungen, Google-Matrix und Netzwerke: Analyse von Transportprozessen
  7. Anthropologie und Kritik. Kant, Foucault und die philosophische Anthropologie
  8. Technikfolgenabschätzung und ihre Bedeutung für künftige Hightech-Strategien
  9. Das Lächeln nicht verlieren! Stuart Hall als sozialistischer Intellektueller
  10. Postoperaismus – Immaterielle Arbeit und die Transformation der Gesellschaft
  11. Influence of the pandemic dissemination of COVID-19 on radiotherapy practice
  12. Influences of SiC Particle Additions on the Grain Refinement of Mg–Zn Alloys
  13. Faunal response to revegetation in agricultural areas of Australia: A review
  14. Das lyrische Ich mag keinen Brokkoli: komische Kinderlyrik von Michael Rosen
  15. Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik – Wer braucht es und wozu?
  16. Identification of an immunodominant H-2Db-restricted CTL epitope of human PSA
  17. Leben nach Wahl? Zur medialen Inszenierung von Lebensführung und Anerkennung
  18. Forschungsansätze im Themenfeld Geschlechterverhältnisse und Nachhaltigkeit
  19. The Relationship between the Environmental and Economic Performance of Firms
  20. Ablehnungskulturen als Akzeptabilitätsbedingungen des autoritären Populismus