Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, ‎1205-6545

Journal

  1. 2022
  2. Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrkräften – Eine Konkretisierung fächerübergreifender Kompetenzmodelle aus fremdsprachendidaktischer Perspektive

    Drackert, A., Küplüce, C. & Werner, S., 04.2022, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 27, 1, p. 261-283 23 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2021
  4. Published
  5. 2020
  6. Published

    Writing Creatively in a Foreign Language: Vignettes, Haikus, and Poetry

    Moss, M., 10.2020, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 25, 2, p. 29-53 25 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published
  8. Published

    Schreiben in der Fremdsprache lehren und lernen

    Knorr, D., 04.2020, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 25, 1, p. 365–371 7 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  9. 2019
  10. Kunst zur Sprache bringen: Planung und Umsetzung von erfahrungsorientiertem Lernen im Museum mit Lernapp Actionbound

    Fohr, T., 01.10.2019, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 24, 2, p. 143–177 34 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  11. Published

    Sprachensensibles Kompetenzmodell wissenschaftlichen Schreibens

    Knorr, D., 04.2019, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 24, 1, p. 165–179 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. 2012
  13. Published

    Bildnarrationen im Fremdsprachenunterricht – Annäherungen an das Bildverstehen

    Dammann-Thedens, K. & Michalak, P. D. M., 10.2012, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 17, 2, p. 129-142 14 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. 2007
  15. Ausspracheprobleme weißrussischer Deutschlernender und Schritte zur korrekten Aussprache

    Nossok, S., 05.2007, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 12, 2, p. 1-20 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  16. 2005

Recently viewed

Researchers

  1. Isabel Wullschleger

Publications

  1. Written Reasoning in Primary School
  2. Unobserved firm heterogeneity and the establishment size
  3. Goethe e il mito in Faust II
  4. Programm FAKE
  5. Citizen Science-Based Monitoring of Cavity-Nesting Wild Bees and Wasps – Benefits for Volunteers, Insects, and Ecological Science
  6. Effect of the mother tree age and acorn weight in the regenerative characteristics of Quercus faginea
  7. Audit quality and materiality disclosure quality in integrated reporting
  8. Where you search is what you get
  9. Landfills as sources of polyfluorinated compounds, polybrominated diphenyl ethers and musk fragrances to ambient air
  10. Constellations of Transdisciplinary Practices: A Map and Research Agenda for the Responsible Management Learning Field
  11. Verbalised Speechlessness: Online mourning practices
  12. Tailoring of residual stresses by specific use of defined prestress during laser shock peening
  13. Fast Catch Bumerang
  14. Learning to research environmental problems from a functional socio-cultural constructivism perspective
  15. Consumer reaction on tumbling funds
  16. Effects of a temporary asymmetrical occlusion block on upper body posture
  17. Embracing conflicts for interpersonal competence development in project-based sustainability courses
  18. Absenteeism as a Reaction to Harmful Behavior in the Workplace from a Stress Theory Point of View
  19. Diffusion of environmental management accounting for cleaner production
  20. ADORE - Teaching Adolescent Struggling Readers
  21. A leverage points perspective on Arctic Indigenous food systems research
  22. Perspektivenwechsel
  23. Action tendencies and characteristics of environmental risks