Suche nach Fachgebiet

  1. Angenommen/Im Druck

    A whole-institution approach towards sustainability: a crucial aspect of higher education’s individual and collective engagement with the SDGs and beyond

    Kohl, K., Hopkins, C., Barth, M., Michelsen, G., Dlouhá, J., Razak, D. A., Abidin Bin Sanusi, Z. & Toman, I., 17.05.2021, (Angenommen/Im Druck) in : International Journal of Sustainability in Higher Education. 19 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Angenommen/Im Druck

    Mindfulness as self-confirmation? An exploratory intervention study on potentials and limitations of mindfulness-based interventions in the context of environmental and sustainability education

    Frank, P., Fischer, D., Stanszus, L., Grossman, P. & Schrader, U., 2021, (Angenommen/Im Druck) in : Journal of Environmental Education. 29 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    Learning to collaborate from diverse interactions in project-based sustainability courses

    Konrad, T., Wiek, A. & Barth, M., 02.09.2021, in : Sustainability (Switzerland). 13, 17, 15 S., 9884.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Bildung für nachhaltige Entwicklung

    Barth, M., 2021, Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Schmohl, T. & Philipp, T. (Hrsg.). Bielefeld: transcript Verlag, S. 35-44 9 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenTransferbegutachtet

  5. Angenommen/Im Druck

    Lernaufgaben in Form von Leittexten als methodischer Rahmen einer innovativen Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung

    Pranger, J., Müller, C. & Reißland, J., 2021, (Angenommen/Im Druck) in : transfer Forschung . 7

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Transfer von Nachhaltigkeit in die Praxis: Ein doppelter Qualifizierungsansatz für das Aus- und Weiterbildungspersonal

    Müller, C., Pranger, J. & Reißland, J., 07.2021, in : Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis - BWP. 50, 3, S. 28 - 29 2 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

  7. Erschienen

    Sustainable consumption communication: A review of an emerging field of research

    Fischer, D., Reinermann, J. L., Guillen Mandujano, G., DesRoches, C. T., Diddi, S. & Vergragt, P. J., 01.06.2021, in : Journal of Cleaner Production. 300, 14 S., 126880.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  8. Erschienen

    Seven years of the GAIA Masters Student Paper Award

    Fischer, D., 25.03.2021, in : GAIA. 30, 1, S. 1-1 1 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenAndere (Vorworte. Editoral u.ä.)Forschung

  9. Erschienen

    The patterns of curriculum change processes that embed sustainability in higher education institutions

    Weiss, M., Barth, M. & von Wehrden, H., 01.09.2021, in : Sustainability Science. 16, 5, S. 1579-1593 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    International scaling of sustainability continuing professional development for in-service teachers

    Redman, E., Murphy, C., Mancilla, Y., Mallon, B., Kater-Wettstädt, L., Barth, M., Ortiz, M. G., Smith, G. & Kelly, O., 05.2021, in : Interdisziplinary Journal of Environmental and Science Education. 17, 3, 13 S., e2243.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...41 Nächste