Suche nach Fachgebiet

  1. MindMatters

    Paulus, P. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Nieskens, B. (Projektmitarbeiter*in)

    01.12.0630.09.13

    Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

  2. Kompetenzzentrum psychische Gesundheit in Bildung und Erziehung

    Paulus, P. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Dadaczynski, K. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.0701.01.20

    Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

  3. Zusammenhänge zwischen räumlichen Fähigkeiten, räumlichem Vorwissen und mathematischen Leistungen im Vorschulalter und bei Schulbeginn

    Neidhardt, E. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Gölitz, D. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.0817.07.12

    Projekt: Forschung

  4. Eine Trainingsstudie zum sozialen und emotionalen Lernen im Kindergarten

    Salisch, M. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.0831.05.12

    Projekt: Forschung

  5. OPULL: Opening Universities for Lifelong Learning

    Remdisch, S. (Wissenschaftliche Projektleitung), Yndigegn, C. (Partner*in), Kosunen, T. (Partner*in), Newbould, D. (Partner*in), Köhler, K. (Koordinator*in), Müller, R. (Projektmitarbeiter*in) & Beiten, S. (Projektmitarbeiter*in)

    Bundesministerium für Bildung und Forschung

    01.09.0930.07.13

    Projekt: Forschung

  6. ABG_CANDOR

    Paulus, P. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.0211.11.09

    Projekt: Anderes

  7. Eine Trainingsstudie zum sozialen und emotionalen Lernen im Kindergarten

    Salisch, M. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.0831.05.12

    Projekt: Forschung

  8. Tibs: Needs Assessment and Awareness Raising Programme for Bullying in Schools.

    Paulus, P. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Witteriede, H. (Projektmitarbeiter*in)

    Europäische Union

    22.03.0621.05.15

    Projekt: Anderes

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...10 Nächste

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Heinz Witteriede

Publikationen

  1. In situ synchrotron diffraction of the solidification of Mg4Y3Nd
  2. Non-acceptances in context
  3. Impact of above- and below-ground invertebrates on temporal and spatial stability of grassland of different diversity
  4. Do Linguistic Features Influence Item Difficulty in Physics Assessments?
  5. Pathways and mechanisms for catalyzing social impact through Orchestration: Insights from an open social innovation project
  6. Impacts beyond experimentation - Conceptualising emergent impacts from long-term real-world laboratory processes
  7. Operationalising the leverage points perspective for empirical research
  8. Papers from the 10th Lancaster University Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching 2015
  9. Experimental and numerical analysis of material flow in porthole die extrusion
  10. Predictive modeling in e-mental health
  11. Log in and breathe out: cost-effectiveness of internet-based recreation training for better sleep in stressed employees
  12. Towards greener and sustainable ionic liquids using naturally occurring and nature-inspired pyridinium structures
  13. Reconstructing the “biopiracy” debate from a justice perspective
  14. Intelligent software system for replacing a force sensor in the case of clearance measurement
  15. Direct measurement of cognitive load in multimedia learning
  16. Morphometric differentiation in a specialised snail predatior
  17. Brennball
  18. Special Issue: Proactive behaviour across group boundaries:
  19. Lexsyg smart - A luminescence detection system for dosimetry, material research and dating application
  20. Introduction
  21. Does self-control training improve self-control?
  22. Framing resilience
  23. Sustainable Conference Organizing: Practices and Impact