Opening Universities for Lifelong Learning

Projekt: Forschung

Projektbeteiligte

  • Remdisch, Sabine (Wissenschaftliche Projektleitung)
  • Yndigegn, Carsten (Partner*in)
  • Kosunen, Tapio (Partner*in)
  • Newbould, Dominic (Partner*in)
  • Köhler, Katharina (Koordinator*in)
  • Müller, Romina (Projektmitarbeiter*in)
  • Beiten, Steffen (Projektmitarbeiter*in)

Beschreibung

Das europäische Forschungsprojekt Opening Universities for Lifelong Learning (OPULL) untersucht die Möglichkeiten einer Stärkung des lebenslangen Lernens an Hochschulen. Hierzu gehören bspw. die Öffnung von Hochschulen für Berufstätige ohne ersten Studienabschluss, für Menschen ohne Hochschulzugangsberechtigung oder die Anerkennung beruflich-erworbener Kompetenzen auf ein Hochschulstudium. Die Schaffung berufsbegleitender Bachelor- und Masterprogramme jenseits des klassischen Vollzeitstudiums sind weitere Wege, mit denen ein Studium für neue Zielgruppen attraktiver gemacht wird.
AkronymOPULL
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.09.0930.07.13

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Blagoy Blagoev

Publikationen

  1. Working group on dry grasslands in the nordic and baltic region - Outline of the project and first results for the class Festuco-Brometea
  2. Moderators of the ego depletion effect
  3. Elution of monomers from three different bonding systems and their antibacterial effect
  4. Sustainability Reporting as a Consequence of Environmental Orientation
  5. Empirical Studies with Micro-Data from Official Statistics in Germany
  6. Buchstaben-Salat oder Warum Generationen nicht fertig abgepackt durch die Zeit wandern
  7. Steering for sustainable development
  8. Global Theories of Regionalism
  9. Extension of Biodiesel Aging Mechanism–the Role and Influence of Methyl Oleate and the Contribution of Alcohols Through the Use of Solketal
  10. Can cross-group contact predict advantaged group member’s willingness to engage in costly solidarity-based actions? Yes, if the contact is politicized
  11. Innere Unruhe
  12. Coupling stakeholder assessments of ecosystem services with biophysical ecosystem properties reveals importance of social contexts
  13. Kunstgewerbe und Nation
  14. Triggering root system plasticity in a changing environment with bacterial bioinoculants – Focus on plant P nutrition
  15. A state-trait analysis of job satisfaction
  16. Participation as a Mode of Conflict
  17. Unobtrusive Vital Sign Acquisition in the Domain of AAL
  18. Phonographic work
  19. ‘Lichtschwert.’
  20. Collective emotions in institutional creation work
  21. Can Pulsed Electric Fields Treated Algal Cells Be Used as Stationary Phase in Chromatography?
  22. Mathematics teachers’ domain-specific professional knowledge: conceptualization and test construction in COACTIV
  23. The relationship between firm complexity and corporate social responsibility: International evidence from 2010–2019
  24. Responder Feelings in a Three-Player Three-Option Ultimatum Game
  25. Macrostructure evolution in directionally solidified Mg-RE alloys
  26. Exildebatte
  27. Führungsbeziehungen
  28. Intersektionalität
  29. Feedback Systems
  30. A leverage points perspective on Arctic Indigenous food systems research