Suche nach Fachgebiet

  1. Vorhabensteil: Sprachliche Heterogenität im schulischen Fachunterricht der Sekundarstufe I

    Leiss, D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Schwippert, K. (Partner*in), Lutter, A. (Partner*in), Neumann, A. (Partner*in), Schmidt, T. (Partner*in) & Holle, K. (Projektmitarbeiter*in)

    26.06.1231.12.12

    Projekt: Forschung

  2. ZZL-Netzwerk: Theorie-Praxis-Vernetzung im ZZL-Netzwerk in den vier Handlungsfeldern „Heterogenität und Inklusion“, „Kompetenzorientierte Unterrichtsgestaltung“, "Coaching & Mentoring" sowie „Lehrkräftegesundheit".

    Schmidt, T. (Wissenschaftliche Projektleitung), Leiss, D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Ehmke, T. (Wissenschaftliche Projektleitung), Blume, C. (Projektmitarbeiter*in), Peperkorn, M. (Projektmitarbeiter*in), Beckmann, T. (Projektmitarbeiter*in), Kulin, S. (Projektmitarbeiter*in), Besser, M. (Projektmitarbeiter*in), Fischer, N. (Projektmitarbeiter*in), Straub, R. P. (Projektmitarbeiter*in), Troll, B. (Projektmitarbeiter*in), Köhler, A. (Projektmitarbeiter*in), Scharnberg, S. (Projektmitarbeiter*in), Landmeier, J. K. (Projektmitarbeiter*in), Waschewski, T. (Projektmitarbeiter*in), Bürgener, L. (Projektmitarbeiter*in), Brückner, J. (Projektmitarbeiter*in), Dollereder, L. (Projektmitarbeiter*in) & Bode, P. (Projektmitarbeiter*in)

    Bundesministerium für Bildung und Forschung

    01.01.1630.06.19

    Projekt: Anderes

  3. Sustainability education - capacity building for teachers

    Barth, M. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Redman, A. (Projektmitarbeiter*in)

    14.03.1731.05.19

    Projekt: Forschung

  4. EEVA: Entwicklung, Erprobung und Verbreitung neuer Qualifizierungsangebote für "Change Agents" zu transformativem Lernen am Beispiel Reallabore

    Barth, M. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Bernert, P. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    Deutsche Bundesstiftung Umwelt

    23.10.1722.12.20

    Projekt: Forschung

  5. Postdoc Academy for Transformational Leadership

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Barth, M. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    Robert Bosch Stiftung

    15.11.1815.07.19

    Projekt: Anderes

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Global assessment of the non-equilibrium theory of rangelands
  2. Communicating Uncertainties About the Effects of Medical Interventions Using Different Display Formats
  3. Changing learning environments at university?
  4. Control of Permanent Magnet Synchronous Motors for Track Applications
  5. Pathways for Transformation
  6. Ethos, Pathos, PowerPoint
  7. It’s All Method
  8. Action Learning
  9. Friction Riveting of FR4 substrates for printed circuit boards
  10. Non-native populations of an invasive tree outperform their native conspecifics
  11. Model-based Analysis of Reassembly Processes within the Regeneration of Complex Capital Goods
  12. Foundational Aspects of Polycentric Governance
  13. Lagging behind in CSR?
  14. Article 21 Formal Validity
  15. "If you like something, you want it to develop."
  16. Multi-Professional Support
  17. Effects of welding conditions on microstructural transformations and mechanical properties in AE42-HP friction welded joints
  18. Towards a Better Understanding of the Phenomenon of "Adolescent Struggling Readers"
  19. Mathematical Model of Double Row Self-Aligning Ball Bearing
  20. Work availability types and well-being in Germany–a latent class analysis among a nationally representative sample
  21. Optical part measuring inside a milling machine
  22. Temporal order judgments
  23. Do better pre-migration skills accelerate immigrants’ wage assimilation?
  24. Optimal grazing management rules in semi-arid rangelands with uncertain rainfall
  25. Evidence-Based Management
  26. Toward Automated Topology Optimization
  27. Part I: Too much change is not enough
  28. There is no software, there are just services
  29. Automatic or controlled: How does disbelief in free will influence cognitive functioning?