Suche nach Fachgebiet

  1. Pisa-Studie 2012

    Leiss, D. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.01.1129.04.11

    Projekt: Forschung

  2. Co²CA (Conditions and Consequences of Classroom Assessment): Nutzung und Auswirkungen der Kompetenzmessung in mathematischen Lehr-Lern-Prozessen

    Leiss, D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Blum, W. (Wissenschaftliche Projektleitung), Rakoczy, K. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Klieme, E. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    Deutsche Forschungsgemeinschaft

    17.02.1203.02.15

    Projekt: Forschung

  3. KHDM: Kompetenzzentrum "Hochschuldidaktik Mathematik"

    Hochmuth, R. K. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Biehler, R. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    VolkswagenStiftung

    01.01.1231.01.16

    Projekt: Forschung

  4. Math-Bridge – European Remedial Content for Mathematics (EU)

    Hochmuth, R. K. (Partner*in), Biehler, R. (Partner*in), Fischer, P. R. (Partner*in) & Wassong, T. (Partner*in)

    01.05.0901.03.12

    Projekt: Forschung

  5. TheKoMB: Theoretisches Kompetenzmodell mathematischen Begründens

    Ruwisch, S. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Neumann, A. (Partner*in)

    01.02.1228.02.13

    Projekt: Forschung

  6. Vorhabensteil: Sprachliche Heterogenität im schulischen Fachunterricht der Sekundarstufe I

    Leiss, D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Schwippert, K. (Partner*in), Lutter, A. (Partner*in), Neumann, A. (Partner*in), Schmidt, T. (Partner*in) & Holle, K. (Projektmitarbeiter*in)

    26.06.1231.12.12

    Projekt: Forschung

  7. Raum und Zahl

    Ebel, L. (Projektmitarbeiter*in), Labahn, F. (Projektmitarbeiter*in), Gölitz, D. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Neidhardt, E. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.0931.10.11

    Projekt: Forschung

  8. VEMINT: Virtuelles Eingangstutorium für MINT-Fächer, früher: VEMA

    Hochmuth, R. K. (Wissenschaftliche Projektleitung), Biehler, R. (Partner*in), Billhardt, B. (Partner*in), Bruder, R. (Partner*in) & Koepf, W. (Partner*in)

    03.03.03 → …

    Projekt: Praxisprojekt

Vorherige 1 2 3 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Balanced Scorecard and different Business Models in the textile industry
  2. Exemplary versus statistical evidence?
  3. Assessing the environmental fate of S-metolachlor, its commercial product Mercantor Gold® and their photoproducts using a water-sediment test and in silico methods
  4. Construal level theory
  5. Effects of different video- or text-based reflection stimuli on pre-service teachers’ emotions, immersion, cognitive load and knowledge-based reasoning
  6. The emotional spectrum in traffic situations: Results of two online-studies
  7. Risk Aversion and Worker Sorting into Public Sector Employment
  8. Meta-custom and the court
  9. The Managerial Relevance of Marketing Science: Properties and Genesis
  10. Re-Thinking Tasks in Inclusive Science Education
  11. A suite of multiplexed microsatellite loci for the ground beetle Abax parallelepipedus (Piller and Mitterpacher, 1783) (Coleoptera, Carabidae)
  12. Der FFB-Server mit Microsoft Windows Server 2003
  13. An Integrative and Comprehensive Methodology for Studying Aesthetic Experience in the Field
  14. Book review of Kang-Kwong Luke/Theodossia-Souala Pavlidou: Telephone Calls. Unity and Diversity in Conversational Structure across Languages and Cultures.
  15. Propagation of particles injected from interplanetary shocks
  16. Salivary cues
  17. Midlevel analysis of monophonic jazz solos
  18. Relational Competence, Social Status, and Humor: Evidence from Two Experiments
  19. Multibody simulations of distributed flight arrays for Industry 4.0 applications
  20. Human development as a general theory of social change
  21. Emotion Regulation of Car Drivers by the Physical and Psychological Parameters of Music
  22. Software der Zukunft
  23. No time for smokescreen skepticism
  24. Optimal grazing management rules in semi-arid rangelands with uncertain rainfall
  25. Trust Centrality in Online Social Networks
  26. Enhancing Information Governance with Enterprise Architecture Management
  27. Blended learning
  28. Peopling Europe through Data Practices