What motivates teachers to participate in professional development? An empirical investigation of motivational orientations and the uptake of formal learning opportunities

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Highlights

• Teachers' reasons to attend professional development can be measured reliably with a standardized survey instrument.
• All motivational constructs correlate positively with each other at a low to medium level.
• Teachers' motivations for professional development predict the uptake of professional development activities.
• The wish for practical enhancement significantly predicted the uptake of a formal PD activity.
• The relationship between teachers' motivation and the uptake of courses varies by content area.
OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer102929
ZeitschriftTeaching and Teacher Education
Jahrgang86
ISSN0742-051X
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.11.2019

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Behind the Steele Curtain
  2. Wertorientiertes Umweltmanagement
  3. Assessing Knowledge Cumulation in Earth System Governance Research
  4. Hygrochastic capsule dehiscence supports safe site strategies in New Zealand alpine Veronica (Plantaginaceae)
  5. Femizide. Versuch einer hegemonietheoretischen Deutung der Rechtsprechung
  6. Does social psychology persist over half a century? A direct replication of Cialdini et al.’s (1975) classic door-in-the-face technique.
  7. Handball vermitteln
  8. Thermal cycling and creep studies of AM50+Nd magnesium alloy based carbon fiber, SiC particulate and in-situ Mg2Si reinforced hybrid composites
  9. Interpretationen in der Politikwissenschaft
  10. Rapid Rise in the Groundwater after Heavy Rain
  11. Die Dokumentarische Methode und ihr Potenzial für die Erforschung eines (inter)kulturell ausgerichteten Fremdsprachenunterrichts
  12. Erweiterung des Emissionshandels löst aktuelles Klimaschutzproblem nicht
  13. Betriebsräte und andere Formen der betrieblichen Mitarbeitervertretung
  14. Taxonomy, ecology, and distribution of six remarkable plant taxa (Spermatophyta, Bryophyta, and Lichenes) of the estonian dry grassland flora
  15. Die Leinwand
  16. Strukturwandel in der Kreditwirtschaft
  17. Social Upgrading in the Bangladeshi Garment Sector Since Rana Plaza
  18. 14 Internetportale im Bereich Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  19. Nuda Veritas?
  20. Betriebliche Weiterbildung und Arbeitsmarktsituation
  21. Reproductive biology and strategies of nine meloid beetles from Central Europe (Coleoptera: Meloidae)
  22. Glauben und Wissen
  23. Permeable reactive barriers for manufactured gas plants and related sites
  24. Should Companies Bid on their Own Brand in Sponsored Search ?
  25. Das Lego-Ornament der Masse
  26. §395: Verschwiegensheitspflicht
  27. Brückenschlag zwischen Wissenschaft und Verwaltung
  28. Seasonal accumulation of persistent organic pollutants on a high altitude glacier in the Eastern Alps
  29. Investigation of the carbon footprint of the cultivation of the heterotrophic microalga Galdieria sulphuraria on hydrolyzed straw and digestate
  30. Developing a lesson plan on conventional and green pesticides in chemistry education-a project of participatory action research
  31. Franz Hessel: Sämtliche Werke in fünf Bänden
  32. Stephanosporin, ein "spurloser" Vorläufer von 2-Chlor-4-nitrophenol im Bauchpilz Stephanospora caroticolor
  33. Selbstreguliertes Lesen in der Sekundarstufe I aus der Sicht von Deutschlehrkräften
  34. Brutareale und Brutbiologie der Greifvogelarten der Mongolei
  35. Correction to
  36. MARKET DRIVEN POWER PLANT INVESTMENT PERSPECTIVES in Europe
  37. Flusslandschaft Elbe zwischen Radegast und Dömitz
  38. Jugendgewalt und die maras in Zentralamerika - Ein Unterrichtsvorschlag für die Sekundarstufe II
  39. Die Begleitung im Berufspraktikum zur Entwicklung von Schlüsselkompetenzen für den beruflichen Alltag der Erzieherin, des Erziehers
  40. LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt
  41. The effects of extreme rituals on moral behavior