Investigation of the carbon footprint of the cultivation of the heterotrophic microalga Galdieria sulphuraria on hydrolyzed straw and digestate

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The purpose of this study was to assess the carbon footprint of a production process for 1 kg of dry algal biomass powder (Galdieria sulphuraria) cultivated on straw and digestate as carbon and nitrogen sources, respectively, for further optimization. It was examined whether and to what extent the use of straw and digestate can reduce the environmental impact (global warming and resource efficiency) and how this can result in a more sustainable use of resources. The investigated process was compared to a process where conventional glucose serves as a carbon source. The findings demonstrate that the hydrolysis of straw results in a worst environmental impact compared to the conventional process. Hydrolysis alone releases approx. 8 kg CO2-eq., which is predominantly caused by the energy demand. The results of this study therefore clearly revealed that the hydrolysis of straw needs to be optimized to foster a sustainable use of agriculture residues.
OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer100087
ZeitschriftSustainable Chemistry for the Environment
Jahrgang6
Anzahl der Seiten7
ISSN2949-8392
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.06.2024

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2024 The Authors

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Demokratiebildung als didaktische Querschnittsaufgabe an Berufsschulen – Perspektiven einer curricularen (Weiter-) Entwicklung des Lernfeldunterrichts
  2. CEO Narcissism and the Quality of ESG Reporting - An Empirical Investigation of the Influence of Executives on Strategic Decisions in Large German Companies
  3. Förderung von Inner Development Goals zur Erreichung der Sustainable Development Goals als Ziel transformativer Wirtschaftsdidaktik im Kontext nachhaltiger Entwicklung
  4. (Beruflichen) Herausforderungen der Nachhaltigkeitstransformation mit Methoden der Gamification begegnen – Mobile Escape Rooms als Resonanzräume spielerisch-transformativen Lernens
  5. Resource strategies for a sustainable use of critical metals – A framework for the evaluation of their sustainability potential considering their time frames and regulative level
  6. Forschendes Lernen zum Whole School Approach als doppelter Lernanlass von Studierenden und schulischem Berufsbildungspersonal – Konzeption und Umsetzung eines universitären Seminars
  7. Mehr Nachhaltigkeit im Wirtschaftsunterricht: Eine qualitative Exploration von Nachhaltigkeitsberichten als Grundlage von arbeits- und geschäftsprozessorientierten Lehr-Lern-Arrangements
  8. „Whole School Approach" als Anspruch einer ganzheitlichen Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung im Lernort berufsbildende Schule – Theoretische Konzeptionen und empirische Explorationen
  9. Effects of Land Management on Nature’s Contributions to People In- and Outside of Protected Areas in Germany: Understanding the Pathways of Natural and Anthropogenic Capitals in the Co-production of Nature’s Contributions to People