An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Daniel Tolks
  • Christine Schäfer
  • Tobias Raupach
  • Leona Kruse
  • Antonio Sarikas
  • Susanne Gerhardt-Szép
  • Gertrud Klauer
  • Martin Lemos
  • Martin R. Fischer
  • Barbara Eichner
  • Kai Sostmann
  • Inga Hege

In describing the inverted classroom model (ICM), the following paper is meant to provide an introduction to the subject matter and to serve as a practical guide for those wishing to employ its methods in basic and advanced medical training and education. The ICM is a blendedlearning method in which a self-directed learning phase (individual phase) precedes the classroom-instruction phase. During the online phase, factual knowledge is imparted that serves as a basis for the classroom phase. The classroom phase should subsequently be used to assimilate and implement the previously gained knowledge. In contrast, traditional course concepts impart factual knowledge in lectures, for example, or in other face-to-face teaching formats and are followed by the students’ self-instruction in order to assimilate this knowledge. The goal of the ICM is the shift from passive learning to accelerated learning in order to foster learning at cognitively demanding levels such as analysis, synthesis and evaluation. The concurrent increase in production and use of screencasts and educational videos, the Open Educational Resources “movement” and the widespread use of Massive Open Online Courses (MOOCS) have contributed to the increased dissemination of the inverted-classroom method. The intention of the present paper is to provide an introduction to the subject matter and simultaneously to offer a short overview of important projects and research results in the field of medical education and other health professions. Furthermore, an outline is given of the advantages and disadvantages of the model as well as its potential benefit to the future of medical education and training.

Titel in ÜbersetzungEine Einführung in die Inverted/Flipped-Classroom-Methode in der Aus- und Weiterbildung in der Medizin und den Gesundheitsberufen
OriginalspracheEnglisch
AufsatznummerDoc46
ZeitschriftGMS Journal for Medical Education
Jahrgang33
Ausgabenummer3
Anzahl der Seiten11
ISSN1860-3572
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 17.05.2016
Extern publiziertJa

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Stellungnahme zum Gesetzentwurf der Fraktionen der CDU und FDP für ein Hessisches Bibliotheksgesetz, Hessischer Landtag, Drucksache 18/1728
  2. The private sector in climate governance: Opportunities for climate compatible development through multilevel industry-government engagement
  3. "Prozeßschutz" als Konzept einer naturschutzgerechten Waldwirtschaft und seine Bedeutung für die ökologische Wertigkeit von Wirtschaftswäldern
  4. Gender Mainstreaming als Chance zur Herstellung von Geschlechtergerechtigkeit und als Organisationsentwicklungsinstrument in der Sozialwirtschaft
  5. THE ONE-STAGE INFRINGEMENT PROCEDURE (ARTICLE 260 (3) TFEU) AND THE IRRELEVANCE OF POLITICAL CRISES IN MEMBER STATES IN THE RECENT CASE LAW OF THE CJEU
  6. RADIOLIS - Ein radiologisches Instruktions- und Trainingssystem zur systematischen Befundung von Röntgenbildern am Beispiel Fokaler Knochenlasionen
  7. Book Review: The Third Sector in Europe, edited by Adalbert Evers and jean-Louis Laville. Publisher: Edward Elgar Publishing Limited, 2004. ISBN: 1843764008
  8. Impact of monsoon-driven surface ocean processes on a coral off Port Blair on the Andaman Islands and their link to North Atlantic climate variations
  9. Serhat Karakayali: Gespenster der Migration. Zur Genealogie illegaler Einwanderung in der Bundesrepublik DeutschlandBielefeld: transcript 2008, 296 Seiten
  10. Die Präsentationsform von Aufgaben und die Mathematikleistung von Kindern als Untersuchungsgegenstand einer Studie zum räumlichen Vorstellungsvermögen
  11. Combination of experimental and in silico methods for the assessment of the phototransformation products of the antipsychotic drug/metabolite Mesoridazine
  12. Development of a cell culture system for studying effects of native and photochemically transformed gaseous compounds using an air/liquid culture technique
  13. The elicitation process in developing of case library for Case-Based Reasoner system whilst consideration for validating electronic communication technologies
  14. Weibliche Identitätsentwicklung und Rollenfindung unter besonderer Berücksichtigung der Sozialisationserfahrungen geistig behinderter Mädchen und junger Frauen
  15. Veränderung von Staatlichkeit und öffentliche Güter – Voraussetzungen für Nachhaltigkeit, Geschlechtergerechtigkeit und Sicherung der Lebensgrundlagen (livelihood)
  16. Vernetzung von Klassenzimmer und universitärem Seminarraum: Videokonferenzsysteme als Bindeglied zwischen Theorie-Praxis-Elementen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung
  17. Design and evaluation of learning processes in an international sustainability oriented study programme. In search of a new educational quality and assessment method
  18. Restoring Depleted Resources: Efficacy and Mechanisms of Change of an Internet-Based Unguided Recovery Training for Better Sleep and Psychological Detachment From Work
  19. An Advanced Double Column-Switching Technique (LC-LC) for Liquid Chromatography/Electrospray Ionisation Tandem Mass Spectrometry for Fully Automated Analysis of Caspofungin
  20. Elke Endert: Über die emotionale Dimension sozialer Prozesse. Die Theorie der Affektlogik am Beispiel der Rechtsextremismus- und Nationalsozialismusforschung. Konstanz: UVK 2006
  21. Research-Practice Partnerships in der Lehrkräftebildung: Potenziale und Herausforderungen am Beispiel institutionen- und phasenübergreifender Entwicklungsteams des ZZL-Netzwerks
  22. Auswirkung kompetenzorientierter, prozessbezogener und individueller Leistungsbewertung und -rückmeldung auf das Lernen von Mathematik am Beispiel einer empirischen Unterrichtsstudie
  23. Effekte einer online- und videobasierten Feedback-Intervention im Praktikum auf die professionelle Wahrnehmung von Klassenführung und Selbstwirksamkeitserwartung von Lehramtsstudierenden
  24. Diskriminierungskritische Schulentwicklung durch Kooperationen mit migrationsgesellschaftlichen Akteur:innen? Konzeptionelle Überlegungen im Anschluss an Strategien des Community Organizing
  25. Actuator- and/or sensor element for sleeve in medical field e.g. limb or joint fracture treatment, has nano-wires comprising nano-fibers, where element deforms and acquires dimensional change of nano-fibers via electrical signal