CoLab: Eine Online-Lernplattform für kollaboratives und kooperatives Lernen im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Bei der internetbasierten Lernplattform CoLab (Collaborative Laboratories for Europe) handelt es sich um eine Software, die das graphische Modellieren von komplexen dynamischen Systemen ermoeglicht. Dabei kommt der Kooperation und Kollaboration zwischen Schueler/-innen beim forschenden Lernen eine besondere Bedeutung zu. Drei wesentliche Eigenschaften kennzeichnen die CoLab-Lernplattform: das Modellieren komplexer dynamischer Systeme, die realitaetsnahen und problemorientierten Aufgabenstellungen und die softwarebasierte Unterstuetzung von Kollaboration und Kooperation. Im Beitrag werden die wesentlichen Funktionen der Software an Beispielen erlaeutert
Original languageGerman
JournalDer Mathematikunterricht
Volume49
Issue number4
Pages (from-to)71-77
Number of pages7
ISSN0025-5807
Publication statusPublished - 2003
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Towards an Extended Enterprise Architecture Meta-Model for Big Data
  2. Democracy Misunderstood: Authoritarian Notions of Democracy around the Globe
  3. Evaluating Introductory Lectures in Entrepreneurship
  4. Irritierte Routinen
  5. Leverage points for sustainability transformation
  6. European governance and the deliberative challenge
  7. Bemächtigung, Entnaturalisierung oder Renaturierung?
  8. Decentering the argumentative turn
  9. Executive Prerogatives in the Legislative Process and Democratic Stability
  10. Future and organization studies
  11. Internet of Things-Specific Challenges for Enterprise Architectures
  12. Ethical and Regulatory Issues for Clinical Trials in Xenotransplantation
  13. Elementary School Students’ Length Estimation Skills
  14. The project CHEMOL
  15. Polarisierung als Strategie. Die Polarisierung des Schweizer Parteiensystems im internationalen Vergleich
  16. Learning to Rate Player Positioning in Soccer
  17. Incomplete aerobic degradation of the antidiabetic drug Metformin and identification of the bacterial dead-end transformation product Guanylurea
  18. Combination of different liquid chromatography/mass spectrometry technologies for the identification of transformation products of rhodamine B in groundwater
  19. Decentralized utilization of wasted organic material in urban areas
  20. Attitude-Based Target Groups to Reduce the Ecological Impact of Daily Mobility Behavior
  21. Realist Inquiry
  22. EEG 2014
  23. Which Relationality? Whose Personhood?
  24. Democratization
  25. Mit allen Kindern durch Anwendungsorientierung zu mathematischen Strukturen
  26. Common opossum population density in an agroforestry system in Bolivia
  27. Konflikt
  28. The role of scenarios in fostering collective action for sustainable development