Daniel J. Lang

Prof. Dr.

Daniel J. Lang

Kontakt

Prof. Dr. Daniel J. Lang

  1. Einführungsphase und Begleitangebot Td Projekte/Master Sustainability Science

    Vilsmaier, U. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.01.1230.04.15

    Projekt: Lehre und Studium

  2. Global Classroom-Liberal Arts Education für das 21. Jahrhundert mit internationaler Perspektive

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Laubichler, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Leonie, B. (Projektmitarbeiter*in), John, B. (Projektmitarbeiter*in) & Caniglia, G. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.01.1231.01.17

    Projekt: Forschung

  3. Unesco Chair

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.01.1331.12.19

    Projekt: Anderes

  4. Sustainability assessment of municipal climate protection with a focus on urban energy systems based on systemic analysis and stakeholder perspectives

    Bickel, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Schomerus, T. (Projektmitarbeiter*in) & Lang, D. J. (Projektmitarbeiter*in)

    01.04.1401.04.17

    Projekt: Dissertationsprojekt

  5. CCP: Complexity or control? Paradigms for sustainable development

    Vilsmaier, U. (Wissenschaftliche Projektleitung), Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Hörl, E. (Wissenschaftliche Projektleitung), Laubichler, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Herberg, J. (Koordinator*in), Caniglia, G. (Projektmitarbeiter*in), Leistert, O. (Projektmitarbeiter*in), Schrickel, I. (Projektmitarbeiter*in), Meyer, E. (Projektmitarbeiter*in) & Schmieg, G. (Projektmitarbeiter*in)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.01.1531.03.20

    Projekt: Forschung

Vorherige 1 2 3 4 5 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Exploring feedback and student characteristics relevant for personalizing feedback strategies
  2. Teaching content and language in the multilingual classroom
  3. Dynamic material flow analysis in the life cycle assessment tool chain
  4. Klassengröße
  5. Collaboration and Open Science Initiatives in Primate Research
  6. Friedenspraxis
  7. Scientific and local ecological knowledge, shaping perceptions towards protected areas and related ecosystem services
  8. Application of camera controlled laser projection systems for manual mounting tasks
  9. An Indirectly Controlled Full Variable Valve Train System to Improve the Internal Combustion Phase Engines
  10. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
  11. Developmentalities and donor-NGO relations
  12. Forging of cast Mg-3Sn-2Ca-0.4Al-0.4Si magnesium alloy using processing map
  13. E-privacy concerns
  14. Daily breath-based mindfulness exercises in a randomized controlled trial improve primary school children’s performance in arithmetic
  15. Towards a heuristic for assessing adaptation knowledge: impacts, implications, decisions and actions
  16. How context affects transdisciplinary research
  17. Smarte Anpassung von Presslinienparametern
  18. Modeling Individual Differences in Children’s Information Integration During Pragmatic Word Learning
  19. Evaluating the (cost-)effectiveness of guided and unguided Internet-based self-help for problematic alcohol use in employees
  20. An inquiry into the digitisation of border and migration management
  21. Grüne Parteien
  22. Semiparametric one-step estimation of a sample selection model with endogenous covariates
  23. A toolkit for robust risk assessment using F-divergences
  24. Advancing Qualitative Meta-Studies (QMS)
  25. Heterogenous activation of dynamic recrystallization and twinning during friction stir processing of a Cu-4Nb alloy
  26. Biodegradability and genotoxicity of surface functionalized colloidal silica (SiO2) particles in the aquatic environment
  27. The Routledge Handbook of Pragmatics
  28. Soziale Netzwerkanalyse
  29. Relative wage positions and quit behavior
  30. A trait-based framework linking the soil metabolome to plant–soil feedbacks
  31. Towards a Heuristic for Scheduling Offshore Installation Processes

Presse / Medien

  1. Duration