Daniel J. Lang

Prof. Dr.

Daniel J. Lang

Kontakt

Prof. Dr. Daniel J. Lang

  1. Bridging The Great Divide in Sustainability Science: Beförderung von transformativem Wandel durch das Verbinden von Hochleistungsmodellierung und Transformationsexperimenten - Beiträge zur Überbrückung der Diskrepanz in den Nachhaltigkeitswissenschaften

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Kümmerer, K. (Wissenschaftliche Projektleitung), von Wehrden, H. (Wissenschaftliche Projektleitung), Forrest, N. (Projektmitarbeiter*in), Engler, J.-O. (Projektmitarbeiter*in), Zimmermann, H. (Projektmitarbeiter*in), Wiek, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Laubichler, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Ghosh, A. (Projektmitarbeiter*in), Reich, M. (Projektmitarbeiter*in), John, B. (Projektmitarbeiter*in) & Feller, R. L. (Projektmitarbeiter*in)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.06.1630.09.19

    Projekt: Forschung

  2. TRANSFORM: Beschleunigung von Experimenten für nachhaltiges Unternehmertum in lokalen Räumen

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Schaltegger, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.04.1831.03.25

    Projekt: Anderes

  3. CapaCity: Building Capacity for Climate Resilience and Sustainability in Cities

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), John, B. (Wissenschaftliche Projektleitung), Wiek, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Keeler, L. W. (Wissenschaftliche Projektleitung), Beaudoin, F. D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Fink, J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Shandas, V. (Wissenschaftliche Projektleitung), Lerner, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Almasan, O. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Tamm, K. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.02.1815.03.19

    Projekt: Forschung

  4. CapaCity: Building Sustainability Implementation Capacity in City Staff and Leadership

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), John, B. (Projektmitarbeiter*in), Wiek, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Keeler, L. W. (Projektmitarbeiter*in), Beaudoin, F. D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Fink, J. (Projektmitarbeiter*in), Shandas, V. (Projektmitarbeiter*in), Lerner, A. (Projektmitarbeiter*in), Almasan, O. (Projektmitarbeiter*in) & Tamm, K. (Projektmitarbeiter*in)

    01.03.1728.02.18

    Projekt: Forschung

  5. CCP: Complexity or control? Paradigms for sustainable development

    Vilsmaier, U. (Wissenschaftliche Projektleitung), Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Hörl, E. (Wissenschaftliche Projektleitung), Laubichler, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Herberg, J. (Koordinator*in), Caniglia, G. (Projektmitarbeiter*in), Leistert, O. (Projektmitarbeiter*in), Schrickel, I. (Projektmitarbeiter*in), Meyer, E. (Projektmitarbeiter*in) & Schmieg, G. (Projektmitarbeiter*in)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.01.1531.03.20

    Projekt: Forschung

  6. EdFCA: Educating Future Change Agents - Higher Education as a Motor of the Sustainability Transformation

    Barth, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Halberstadt, J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Wiek, A. (Projektmitarbeiter*in)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.03.1630.04.20

    Projekt: Forschung

  7. Einführungsphase und Begleitangebot Td Projekte/Master Sustainability Science

    Vilsmaier, U. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.01.1230.04.15

    Projekt: Lehre und Studium

  8. ESD for 2030: Lernen für und in resiliente(n) und nachhaltige(n) Kommunen

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Bürgener, L. (Koordinator*in) & Drautz, S. (Projektmitarbeiter*in)

    Deutsche Bundesstiftung Umwelt

    01.01.2131.12.24

    Projekt: Forschung

Vorherige 1 2 3 4 5 Nächste

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Jana Hüttmann

Publikationen

  1. Putting sustainable chemistry and resource use into context
  2. Health State Valuation Methods and Reference Points
  3. A Theory-Based Teaching Concept To Embed Sustainability In The Engineering Curriculum
  4. Conclusion
  5. It Matters to Whom You Compare Yourself
  6. Uncertainty, Pluralism, and the Knowledge-based Theory of the Firm
  7. Effects of different video- or text-based reflection stimuli on pre-service teachers’ emotions, immersion, cognitive load and knowledge-based reasoning
  8. Action Learning
  9. Encoding the law of State responsibility with courage and resolve
  10. Ownership Patterns and Enterprise Groups in German Structural Business Statistics
  11. The Transition to Renewable Energy Systems - On the Way to a Comprehensive Transition Concept
  12. Exploring the Capacity of Water Framework Directive Indices to Assess Ecosystem Services in Fluvial and Riparian Systems
  13. Towards a Sustainable Use of Phosphorus
  14. Panel Cointegration Testing in the Presence of a Time Trend
  15. Buckling Analysis under Uncertainty
  16. Is fairness intuitive? An experiment accounting for subjective utility differences under time pressure
  17. On kites, comets, and stars. Sums of eigenvector coefficients in (molecular) graphs.
  18. Contributing to sustainable development pathways in the South Pacific through transdisciplinary research
  19. Structural ambidexterity, transition processes, and integration trade‐offs: a longitudinal study of failed exploration
  20. The Multiple Self Objection to the Prudential Lifespan Account
  21. Anonymized firm data under test: evidence from a replication study
  22. To err is Human, To Explain and Correct is Divine: A Study of Interactive Erroneous Examples with Middle School Math Students.
  23. Formative Assessment in Mathematics Instruction
  24. Teaching content and language in the multilingual classroom
  25. Entrepreneurial actions
  26. Machine Vision and Navigation
  27. Size, composition and provenance of fragmental particles in Apollo 14 breccias