Campus Virtuell

Project: Teaching

Project participants

Description

Dieses Projekt verbindet den Präsenzunterricht mit medienunterstütztem Lernen und dem Schwerpunkt auf die Reflektion über das Lernen im Blended-Learning Lernformat. Dabei wurde auch die Effektivität von kommerziellen Online-Sprachlernprogrammen erprobt.

Die Fragestellung des Projekts umfasst, wie Studierende aus nicht-philologischen/linguistischen Studiengängen ihre Lernprozesse steuern. Die Kernfragen des Projektes waren:

„Wie erlernt man Sprachen auf einem virtuellen Campus?“
„Welche Kompetenzen muss man dabei entwickeln und welche Strategien anwenden?“
„Wie wechseln sich Einzel- und Gruppenarbeitsphasen ab?“
„Wird der kulturellen Dimension des Spracherwerbs Rechnung getragen? Und wenn ja, wie?“

Dafür bekamen die Studierenden eine Lernumgebung, die aus den folgenden Komponenten bestand: Online-Sprachlernprogramm (Tell Me More und Campus Language Training), Moodle und Präsenzstunden.

Das Projekt wurde für fünf Sprachen angeboten: Deutsch als Fremdsprache, Englisch, Französisch, Italienisch und Spanisch.
StatusFinished
Period01.10.0831.03.13

Activities

Research outputs

Recently viewed

Researchers

  1. Kerstin Fedder

Publications

  1. Uncertainty, Pluralism, and the Knowledge-based Theory of the Firm
  2. Collaboration and Open Science Initiatives in Primate Research
  3. Part based decentralized information handling for process improvements along the supply chain
  4. Mathematical Modelling of molecular adsorption in zeolite coated frequency domain sensors
  5. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
  6. Developmentalities and donor-NGO relations
  7. Forging of cast Mg-3Sn-2Ca-0.4Al-0.4Si magnesium alloy using processing map
  8. Daily breath-based mindfulness exercises in a randomized controlled trial improve primary school children’s performance in arithmetic
  9. Smarte Anpassung von Presslinienparametern
  10. An inquiry into the digitisation of border and migration management
  11. A toolkit for robust risk assessment using F-divergences
  12. Biodegradability and genotoxicity of surface functionalized colloidal silica (SiO2) particles in the aquatic environment
  13. The Routledge Handbook of Pragmatics
  14. Soziale Netzwerkanalyse
  15. A trainable object finder, selector and identifier for pollen, spores and other things
  16. Insights into creep behavior of Mg–14Gd–1Zn–0.4Zr (wt.%) alloy containing β- and γ-type precipitates
  17. Making REDD+ pay
  18. Geometric Properties on the Perfect Decoupling Disturbance Control in Manufacturing Systems
  19. The conservation against development paradigm in protected areas
  20. Allometric equations for maximum filtration rate in blue mussels Mytilus edulis and importance of condition index
  21. Accurate control of hyperbolic trajectories in any dimension
  22. DBLPLink 2.0 -- An Entity Linker for the DBLP Scholarly Knowledge Graph
  23. The challenges of gamifying CSR communication
  24. Influence of Dy in solid solution on the degradation behavior of binary Mg-Dy alloys in cell culture medium
  25. Microstructure by design
  26. Noticing Colour
  27. Emotion Perception in Human-Robot Interaction