Von Alltagspraxen, Aushandlungen und Irritationen: Lebensentwürfe und prekäre Verhältnisse in der geschlechtersensiblen Bildungsarbeit

Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

Authors

Negotiating everyday life: aspirations and conceptions of life and precarity in gendersensitive political education. The article aims to show the impact of intersectionality, critical heteronormativity studies and multi-level analysis on gender-sensitive political education. Based on the conceptual framework of a workshop dealing with adolescent negotiations about the future and precarious situations; the text considers pedagogical possibilities to extend their clients’ spheres of action and thinking about future life, while supporting their claims to participation in political discourse and decisions.
Translated title of the contributionNegotiating everyday life: aspirations and conceptions of life and precarity in gendersensitive political education
Original languageGerman
JournalGender
Volume2
Issue number1
Pages (from-to)152-160
Number of pages9
ISSN1868-7245
Publication statusPublished - 2010

Recently viewed

Publications

  1. Rezenssion zu "Heino Apel, Susanne Kraft (Hrsg.): Online lehren. Planung und Gestaltung netzbasierter Weiterbildung, W. Bertelsmann Verlag, Bielefeld 2003, 276 Seiten"
  2. Das amerikanische Notstandregime nach dem 11. September 2001
  3. Responses to "art, Society/Text
  4. The “Business Case for Sustainability” Concept
  5. Corporate Social Responsibility and Earnings Management
  6. Auf dem Weg zu einer emanzipierten Provenienzforschung
  7. Die Lücke schließen
  8. Bruno Latour, ein Philosoph aus Frankreich
  9. Zur Tiefenstruktur des Bildungswachstums von 1800 bis 2000
  10. Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
  11. Gilad Livne and Garen Markarian (eds.), The Routledge Companion to Fair Value Accounting, Routledge, Abingdon, Oxon 2018
  12. Entscheidungsanmerkung zu BGH, Urteil vom 13.01.2012 - V ZR 136/11
  13. Cross-national attunement to popular songs across time and place
  14. Daten gewinnen, darstellen, verarbeiten und interpretieren
  15. Empathie und Solidarität mit Um- und Nachwelt
  16. E-LINGO in der zertifizierten Weiterbildung - Merkmale, Entwicklung und Evaluation
  17. Individual change agents for corporate sustainability transformation: a systematic literature review
  18. Fachdidaktik gut – Fachwissenschaft schlecht?
  19. The Democratic Capacity of Science Education or
  20. Koordinate (0/0)
  21. Ageing
  22. Ecological-economic viability as a criterion of strong sustainability under uncertainty
  23. Politics of Decision-Making
  24. Edutainment in sustainability
  25. Spin-off Gründungen in der Wohlfahrtspflege
  26. The Sustainability Balanced Scorcard and venture capital ownership
  27. Dimensionierung des Sachtextverständnisses durch Aufgaben
  28. Guy Hocquenghems radikale Theorie des Begehrens
  29. Kulturwissenschaftliche Zugänge im Sachunterricht - Impulse für die Praxis im Rahmen einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung