Edutainment in sustainability: Can sustainability communication also be fun?

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

Sustainability communication is often regarded as a complex process involving heavy sustainability messages related to environmental, social, and economic issues. The audience is often disengaged from the sustainability messages delivered by communicators. Therefore, a communicator needs to incorporate the concept of edutainment, which emphasises fun learning in education, to allow sustainability communication to be more stimulating and less technical. This chapter highlights the edutainment concept and its connection to sustainability communication. Specifically, this chapter discusses several edutainment tools such as films, dramas, television shows, music, and games to be utilised by the communicator in communicating sustainability messages. This chapter chooses to illuminate the matter from a range of Malaysian examples, such as the ‘Hijau’ (Green) song and the environmental film Duyung (Mermaid). Moreover, this chapter also underlines the importance of celebrity appearances in sustainability communication, especially those with a strong influence and popularity among their fans and followers. One example is Maya Karin, a Malaysian celebrity who is also known as a green activist. Overall, this chapter emphasises the importance of understanding the right edutainment tools for the right sustainability messages and audiences. More importantly, the communicator needs to ensure that the fun element will not diminish the true meaning and aim of sustainability, while making sustainability communication less dry and dull.
OriginalspracheEnglisch
TitelSustainability Communication across Asia : Fundamental Principles, Digital Strategies and Community Engagement
HerausgeberMohamad Saifudin Mohamad Saleh, Nur Atikah A Rahman, Shaidatul Akma Adi Kasuma
Anzahl der Seiten12
VerlagTaylor and Francis Inc.
Erscheinungsdatum10.11.2022
Seiten188-199
ISBN (Print)9781032314198
ISBN (elektronisch)9781000818604, 9781003309642
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 10.11.2022

DOI

Zuletzt angesehen

Organisationen

  1. Fakultät Nachhaltigkeit

Publikationen

  1. Wirtschaftsrecht an Fachhochschulen
  2. Are the Rural Electrification Efforts in the Ecuadorian Amazon Sustainable?
  3. Spin-off Gründungen in der Wohlfahrtspflege
  4. Kybernetische Biopolitik
  5. The Sustainability Balanced Scorcard and venture capital ownership
  6. Kindertheologie und schulische Alltagspraxis
  7. Über Hinterbühnen und Fauxpas
  8. Das berufsbegleitende Studium als Personalentwicklungsinstrument? Die Rolle der Transfermotivation
  9. Greek cities in crisis
  10. Transdisziplinäre Forschung
  11. White-Indian Relations
  12. The Ecological Economics of Biodiversity—Methods and Policy Applications, Paulo A.L.D. Nunes, Jeroen C.J.M. van den Bergh, Peter Nijkamp, Edward Elgar Publishing, Cheltenham (2003), 165 pp., ISBN: 1-84376 270-6
  13. Mit psychischer Gesundheit zur guten Ganztagsschule
  14. § 844 Ersatzansprüche Dritter bei Tötung
  15. Planetary carambolage: The evolutionary political economy of technology, nature and work
  16. Fahrten & Fährten: Zur Kamera in Eric Hattans Videoräumen
  17. Ohne Ministerium keine Wende
  18. Guy Hocquenghems radikale Theorie des Begehrens
  19. Der Spaziergang als Erzählmodell
  20. Sequence Analysis in Entrepreneurship Research: Business Founders’ Life Courses and Early-Stage Firm Survival
  21. Wege der baukulturellen Bildung
  22. Relict species research
  23. Wie klingt das Bild
  24. Didaktik der Geometrie / Marianne Franke
  25. Leitartikel: Worauf warten wir noch – auf Godot?
  26. Characterizing commercial cattle farms in Namibia
  27. Lehrergesundheit als Pflichtaufgabe angehender Lehrkräfte und ihrer Lehrerbildner
  28. Die Berichterstattung des Aufsichtsrats zu den Prüfungsausschüssen und zur Rechnungslegungsprüfung
  29. Deutscher Gläubigerschutz und Europarecht
  30. Das geplante Finanzmarktintegritätsstärkungsgesetz (FISG)
  31. Professionalisierung der Ausbildung braucht Didaktikforschung