Responses to "art, Society/Text: A Few Remarks on the Current Relations of the Class Struggle in the Fields of Literary Production and Literary Ideologies"

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The present dossier compiles brief responses to the anonymously published "Art, Society/ Text: A Few remarks on the Current Relations of the Class Struggle in the Fields of Literary Production and Literary Ideologies" (1975), from five scholars working in the fields of philosophy, literary theory and Marxism, as well as Latin American and Asian studies. First published in the Slovenian journal Problemi-Razprave (Problems-Debates) and first translated in an excerpted form in ARTMargins (October 2016), the text and its responses raise a series of questions about the specificity of art and literature as signifying practices in the wake of modernist autonomy; the form assumed by class struggle within the authors' structuralist framework; and the possible consequences of such theoretical issues for the critique and historiography of art since the 1960s.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftARTMargins
Jahrgang6
Ausgabenummer3
Seiten (von - bis)50-81
Anzahl der Seiten32
ISSN2162-2574
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.10.2017
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The “Business Case for Sustainability” Concept
  2. Corporate Social Responsibility and Earnings Management
  3. Auf dem Weg zu einer emanzipierten Provenienzforschung
  4. Die Lücke schließen
  5. Bruno Latour, ein Philosoph aus Frankreich
  6. Zur Tiefenstruktur des Bildungswachstums von 1800 bis 2000
  7. Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
  8. Gilad Livne and Garen Markarian (eds.), The Routledge Companion to Fair Value Accounting, Routledge, Abingdon, Oxon 2018
  9. Entscheidungsanmerkung zu BGH, Urteil vom 13.01.2012 - V ZR 136/11
  10. Cross-national attunement to popular songs across time and place
  11. Daten gewinnen, darstellen, verarbeiten und interpretieren
  12. Empathie und Solidarität mit Um- und Nachwelt
  13. E-LINGO in der zertifizierten Weiterbildung - Merkmale, Entwicklung und Evaluation
  14. Individual change agents for corporate sustainability transformation: a systematic literature review
  15. Fachdidaktik gut – Fachwissenschaft schlecht?
  16. The Democratic Capacity of Science Education or
  17. Koordinate (0/0)
  18. Ageing
  19. Ecological-economic viability as a criterion of strong sustainability under uncertainty
  20. Politics of Decision-Making
  21. Edutainment in sustainability
  22. Spin-off Gründungen in der Wohlfahrtspflege
  23. The Sustainability Balanced Scorcard and venture capital ownership
  24. Dimensionierung des Sachtextverständnisses durch Aufgaben
  25. Guy Hocquenghems radikale Theorie des Begehrens
  26. Kulturwissenschaftliche Zugänge im Sachunterricht - Impulse für die Praxis im Rahmen einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung