Xenotransplantation: the role of the infection protection for risk assessment

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The control of potential risks probably related to Xenotransplantation is discussed since several years especially under legal, ethical and social aspects. These sciences should, among others, contribute to establish an adequate instrument beyond a critical position in favour for a Xenotransplantation without neglecting the potential risks for the patient or third persons or the society. This aim will fit into the statement of the European Commission about the "precautionary principle" of February, the 2nd, 2000. This principle should help to control the "dilemma of balancing the freedom and rights of individuals, industry and organisations with the need to reduce the risk of adverse effects to the environment, human, animal and plant health" ... "finding the correct balance so that the proportionate, non-discriminatory, transparent and coherent actions can be taken requires a structured decision-making process with detailed scientific and other objective information". Risk assessment, risk management and risk communication are the three central elements of this controlling process. In this sense the European Parliament and the European Council in 1998 already decreed the decision about "the creation of a net for the epidemiological surveillance and the control of infectious diseases in the Community". We will describe these aspects of after care presenting the new German Infection Protection Law in relation with proposals of national and international studies, reports and national regulations of other countries
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftTransplantationsmedizin
Jahrgang14
Ausgabenummer3
Seiten (von - bis)184-188
Anzahl der Seiten5
ISSN0946-9648
PublikationsstatusErschienen - 2002

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Katharina Weiß

Publikationen

  1. Exports, imports and profitability: First evidence for manufacturing enterprises
  2. Sinn und Verstehen im naturwissenschaftlichen Unterricht II
  3. Die Marktprämie im EEG 2012 - eine erste Zwischenbilanz
  4. La Prothéticité du désir
  5. Gesetzmäßigkeiten, Mechanismen und der soziale Tausch
  6. Sustainability, science, and higher education
  7. Finale - Prüfungstraining Hauptschulabschluss Nordrhein-Westfalen
  8. Vom Wahn- und Wahrsprechen des technologisch Unbewussten
  9. Natur ist, was man daraus macht !
  10. Gravierende Irrtümer der Flusskonferenz vom 15. September 2002
  11. Kritik postdigital
  12. Auf die Temperatur kommt es an!
  13. Stranger Things (2016)
  14. Die Karl-Franzens Universität Graz auf dem Weg zur Nachhaltigkeit
  15. An improved performance super high strength copper nickel alloy for use in offshore oil & gas and other marine environments
  16. Mathematikbezogene Selbsteinschätzungen und Testbereitschaft von Erwachsenen
  17. Die Berufsstruktur des Deutschen Bundestages – 14. und 15. Wahlperiode
  18. Die Beurteilung der Personalarbeit
  19. Management in NPO. Entwurf einer Forschungslandkarte
  20. Geschlechtergerechtigkeit
  21. Mittsommerfeuer
  22. Universitäten auf dem Weg in die Zukunft
  23. Im Zeitalter des Homo Collaborans
  24. Nutzung und Wirkung eines kognitiv aktivierenden Unterrichts bei nicht-gymnasialen Schülerinnen und Schülern
  25. Outdoor education in school curricula
  26. Ecopreneure haben eine Schlüsselrolle
  27. The interplay of social rank perceptions of Trump and Biden and emotions following the U.S. presidential election 2020
  28. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung – Whole School Approach und Unterrichtsgestaltung an berufsbildenden Schulen
  29. Policy, politics and polity in higher education for sustainable development
  30. Weder Herren noch Knechte
  31. Weiterbildung im Bereich AAL – Vom Handwerksmeister zum AAL-Berater in 360 Stunden
  32. This is my Fight Song
  33. LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt
  34. Zukunftscamp – Future Now 2007