Sustainability, science, and higher education: The need for new paradigms

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In translating the concept of sustainable development into science and education, a number of fundamental barriers and practical obstacles have to be taken into account. However, there are also interesting opportunities and attractive challenges to make sustainable development "researchable, teachable, and learnable." New paradigms, or at least a shift in dominant paradigms, are required. Transition of the old curricula into more "sustainability-oriented curricula" means that the limited mono- and multidisciplinary approaches need to be replaced by full multi- and interdisciplinarity. This educational transition, which took place in several Dutch universities in the past two decades, and shifts in paradigm changed the educational system, which is now based on ideas from problem-based learning, project education, internationalization, multi- and interdisciplinarity, and competence-based education.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftSustainability
Jahrgang3
Ausgabenummer5
Seiten (von - bis)294-303
Anzahl der Seiten10
ISSN1937-0695
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 11.10.2010

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Katharina Weiß

Publikationen

  1. Finale - Prüfungstraining Hauptschulabschluss Nordrhein-Westfalen
  2. Vom Wahn- und Wahrsprechen des technologisch Unbewussten
  3. Natur ist, was man daraus macht !
  4. Gravierende Irrtümer der Flusskonferenz vom 15. September 2002
  5. Kritik postdigital
  6. Auf die Temperatur kommt es an!
  7. Stranger Things (2016)
  8. Die Karl-Franzens Universität Graz auf dem Weg zur Nachhaltigkeit
  9. An improved performance super high strength copper nickel alloy for use in offshore oil & gas and other marine environments
  10. Mathematikbezogene Selbsteinschätzungen und Testbereitschaft von Erwachsenen
  11. Die Berufsstruktur des Deutschen Bundestages – 14. und 15. Wahlperiode
  12. Die Beurteilung der Personalarbeit
  13. Management in NPO. Entwurf einer Forschungslandkarte
  14. Geschlechtergerechtigkeit
  15. Mittsommerfeuer
  16. Universitäten auf dem Weg in die Zukunft
  17. Im Zeitalter des Homo Collaborans
  18. Nutzung und Wirkung eines kognitiv aktivierenden Unterrichts bei nicht-gymnasialen Schülerinnen und Schülern
  19. Outdoor education in school curricula
  20. Ecopreneure haben eine Schlüsselrolle
  21. The interplay of social rank perceptions of Trump and Biden and emotions following the U.S. presidential election 2020
  22. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung – Whole School Approach und Unterrichtsgestaltung an berufsbildenden Schulen
  23. Policy, politics and polity in higher education for sustainable development
  24. Weder Herren noch Knechte
  25. Weiterbildung im Bereich AAL – Vom Handwerksmeister zum AAL-Berater in 360 Stunden
  26. This is my Fight Song
  27. LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt
  28. Zukunftscamp – Future Now 2007
  29. Leena Krohn
  30. Corporate social responsibility (CSR) communication via social media sites: evidence from the German banking industry
  31. Accounting towards Sustainability in Production and Supply Chains
  32. Toward holistic corporate sustainability-Developing employees' action competence for sustainability in small and medium-sized enterprises through training
  33. "Just-in-Time"-Logistik am Beispiel eines Zulieferbetriebs in der Automobilindustrie