Sustainability, science, and higher education: The need for new paradigms

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In translating the concept of sustainable development into science and education, a number of fundamental barriers and practical obstacles have to be taken into account. However, there are also interesting opportunities and attractive challenges to make sustainable development "researchable, teachable, and learnable." New paradigms, or at least a shift in dominant paradigms, are required. Transition of the old curricula into more "sustainability-oriented curricula" means that the limited mono- and multidisciplinary approaches need to be replaced by full multi- and interdisciplinarity. This educational transition, which took place in several Dutch universities in the past two decades, and shifts in paradigm changed the educational system, which is now based on ideas from problem-based learning, project education, internationalization, multi- and interdisciplinarity, and competence-based education.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftSustainability
Jahrgang3
Ausgabenummer5
Seiten (von - bis)294-303
Anzahl der Seiten10
ISSN1937-0695
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 11.10.2010

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Motiv-Tätigkeitskongruenzen in nachberuflicher Arbeitstätigkeit
  2. Die Beurteilung der Personalarbeit
  3. International Human Resource Management and the formation of cross-cultural competence
  4. Erdölmärkte zwischen Corona-Krise, Preiskrieg und Förderkürzung
  5. Toward holistic corporate sustainability-Developing employees' action competence for sustainability in small and medium-sized enterprises through training
  6. Almsjuka och mördarsniglar
  7. Landschaft
  8. Environmental capacity and European air transport
  9. Außerschulische Jugendbildung mit lernbehinderten Jugendlichen
  10. Die Schokoladenseite des Tourismus
  11. Editorial: Innovation und Forschung in der Arbeits(zeit)organisation.
  12. Plural valuation in southwestern Ethiopia
  13. Attraktive Arbeitgeber im Mittelstand
  14. Francesca Ferrando (2019): Philosophical Posthumanism. Theory in the New Humanities, Series Editor: Rosi Braidotti, Preface by Rosi Braidotti). Bloomsbury Academic (27 June, 2019), 296 pages, ISBN:1350059501, ISBN: 9781350059504
  15. Sachunterricht: Innovatives Lernen für eine nachhaltige Entwicklung
  16. Die Entwicklung eines Theorie-Praxisseminars mit multiperspektivischen Unterrichtsvideos an der Leuphana Universität Lüneburg
  17. An empirical study of economic and voluntary work of retired staff
  18. Introduzione
  19. Analyses of Drugs and Pharmaceuticals in the Environment
  20. Gewalt in Geschlechterverhältnissen
  21. Erteilung des Prüfungsauftrags und Überwachung des Abschlussprüfers durch den Prüfungsausschuss – vorbereitende oder ersetzende Tätigkeit?
  22. Entwicklung eines Integrated Assessment Modells: