Hantke, H., 
2025, 
Handbuch Demokratiebildung und Fachdidaktik: Band 2: Fachperspektiven. Achour, S., Sieberkrob, M., Pech, D., Zelck, J. & Eberhard, P. (eds.). Frankfurt am Main: 
Wochenschau-Verlag, (Politik und Bildung).
Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter › peer-review
 Hantsch, R. & 
Hantke, H., 
2025, 
Education for Sustainable Development: The Contribution of Universities. Leal Filho, W., Trevisan, L. V., Pace, P. J. & Mifsud, M. (eds.). Cham: 
Springer Nature, 
p. 161-175 Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Hantke, H. & Lorch, A., 
2025, (Accepted/In press) 
Klimawandel und Bildung – Interdisziplinäre Grundlagen und didaktische Impulse. Pijetlovic, D. & von Au, J. (eds.). München
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Education › peer-review
 Hantke, H. & 
Pranger, J., 
2025, (Accepted/In press) 
Kann Schule gesellschaftlich bilden? : Beiträge der sozioökonomischen Bildung in der Sekundarstufe II. Hagedorn, U., Hedtke, R. & Tafner, G. (eds.). Wiesbaden: 
Springer VSResearch output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review