Suche nach Fachgebiet

  1. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    Polycrisis patterns: applying system archetypes to crisis interactions

    Collste, D., Apetrei, C. I., Booth Sweeney, L., Boucher, J. L., Goh, J. C. L., Hamant, O., Mandl, C. E., Martin Mehers, G. S., Oda, R. & De Vries, B. J. M., 20.05.2025, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: Global Sustainability. 8, 11 S., e17.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  2. Erschienen

    Virtual-exchange collaboration timeline planner

    Birdman, J., Barron, A., Schmidt, T., Pandarova, I., Çiçek, O. & Benitt, N., 17.04.2025, 5 S. Twillo.de

    Publikation: Andere wissenschaftliche BeiträgeAndereTransfer

  3. Erschienen

    Creating curricula for competence: Findings from a comparison of three sustainability graduate programs

    Birdman, J. & Lang, D. J., 29.03.2025, North American and European Perspectives on Sustainability in Higher Education.. Filho, W. L., Newman, J., Salvia, A. L., Trevisan, L. V. & Corazza, L. (Hrsg.). Cham: Springer Nature Switzerland AG, S. 1173-1188 16 S. (World Sustainability Series; Band Part F280).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

  4. Angenommen/Im Druck

    Unravelling deep roots in drylands: A systems thinking participatory approach to the SDGs

    Aguiar, A. P. D., Collste, D., Cortés-Calderón, S., Sonetti-González, T., Alves-Martins, M., Castro, A. J., Diallo, A., Eriksson, K. M., Goffner, D., Harmáčková, Z. V., Jiménez-Aceituno, A., López-Rodríguez, M. D., Mancilla-García, M., Olofsson, V., Perez-Marin, A., Silva-Bezerra, F. G., Sinare, H. & Stragier, C., 2025, (Angenommen/Im Druck) in: Global Sustainability. 8

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Wie kann die Nationale Strategie zur biologischen Vielfalt 2030 zu einem transformativen Wandel beitragen?

    Zinngrebe, Y., Cardona Santos, E. M., Brand, U., Hauck, J., Hickmann, T., Hagedorn, G., Henn, E. V., Lakner, S., Lam, D. P. M., Mehring, M., Paulsch, A., Schmid, S., Tschersich, J., Zedda, L. & Wittmer, H., 2025, in: Natur und Landschaft. 100, 1, S. 16-25 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Analyzing the political impact of Real-world laboratories for urban transformation in eight German ‘Cities of the Future’

    Kampfmann, T., Lang, D. J. & Weiser, A., 12.2024, in: Environmental Science and Policy. 162, 12 S., 103923.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    Correction to: Biosphere Reserves as model regions for transdisciplinarity? A literature review (Sustainability Science, (2024), 10.1007/s11625-024-01542-1)

    Dabard, C. H., Gohr, C., Weiss, F., von Wehrden, H., Neumann, F., Hordasevych, S., Arieta, B., Hammerich, J., Meier, C., Jargow, J., Luthardt, V., Ibisch, P. L. & Ferreira, A. F., 11.2024, in: Sustainability Science. 19, 6, S. 2083-2084 2 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

  8. Erschienen

    Life Cycle Assessment of Consumption Patterns – Understanding the links between changing social practices and environmental impacts

    Suski, P., Augenstein, K. & Greiff, K., 20.10.2024, in: Journal of Cleaner Production. 477, 13 S., 143813.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    Simplify the Uptake of Community Energy by Leveraging Intermediaries and the Use of Digital Planning Tools

    Mey, F., Borch, K., Bosch, S., Ebersbach, B., Hecht, R., Holstenkamp, L. & Radtke, J., 28.09.2024, Strengthening European Energy Policy: Governance Recommendations From Innovative Interdisciplinary Collaborations. Crowther, A., Foulds, C., Robison, R. & Gladkykh, G. (Hrsg.). Cham: Springer Nature Switzerland AG, S. 17-29 13 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Reallabor versus Realexperiment: Was macht den Unterschied?

    Parodi, O., Ober, S., Lang, D. J. & Albiez, M., 26.08.2024, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 33, 2, S. 216-221 6 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...37 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Determination of Pentachlorophenol and Hexachlorobenzene in Natural Waters Affected by Industrial Chemical Residues
  2. A mobile application for panic disorder and agoraphobia
  3. Trust and repatriate knowledge transfer
  4. Listening to birdsong: Impression management of VW on Twitter during Dieselgate
  5. Forest Islands in an Agricultural Sea
  6. Mit der Ausbildung der Studierenden zu Unternehmern haben die Hochschulen noch ihre liebe Not
  7. The selfie and the slut bodies, technology and public shame
  8. On the role of critique for science
  9. Life cycle assessment (LCA) of a novel solid-state recycling process for aluminum alloy AA6063 chips via direct hot rolling
  10. Damages after deregulation - dynamic effects in the German motor vehicle insurance industry
  11. Fluide Säcke
  12. Adopters build bridges: Changing the institutional logic for more sustainable cities
  13. Introducing VISU
  14. Phosphorus status, use and recycling in a Chinese peri-urban region with intensive animal husbandry and cropping systems
  15. Hold Back The River
  16. Leben mit Bildern, Leben in Bildern
  17. Unmenschliche Behandlung
  18. Unreine Bilder
  19. Impact of early childhood education settings on the systems thinking skills of preschool children through the lens of Bronfenbrenner's theory
  20. On the trajectory of discrimination
  21. Generalist social bees maximize diversity intake in plant species-rich and resource-abundant environments
  22. Weltorientierung fängt in der Kita an!
  23. Efficacy and cost-effectiveness of a web-based stress-management training in employees
  24. Das Rätsel der 'Ηρω¸διαν?ιi im Markusevangelium
  25. Propaganda auf hoher See
  26. Digital Leadership ‒ Mountain or Molehill?
  27. SusTelling in the Reception Lab – On How Young Adults Perceive Storytelling for Sustainability
  28. Is Environmental Manage­ment Accounting a Discipline?
  29. Individual boundary management
  30. Verstehen: nur eine kognitive Poeration? - Systemtheoretische Interpretation einer prozessorientierten Didaktik des Erstunterrichts