Les villes artificielles comme espaces de formation de l’ordre politique: l’entrainement aux scénarios apocalyptiques des polices européennes

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

In a recent development, the policing of protest (demonstrations, rallies, etc.) is simulated worldwide, including in Europe, in mock cities. In those artificial settings police forces train what they anticipate as real challenges in protest policing. For this purpose, they develop scenarios that they implement with the extensive use of equipment and personnel. This article investigates these police simulations in Europe from an urban and political sociology perspective. It undertakes an ethnography of police simulations in Germany, France, England and Northern Ireland and raises the question of the convergence between simulation and reality. The text puts forward the argument that the trainings have as a characteristic a policy of the worst that adds to a contemporary trend in policing protest: as the trainings present demonstrations in an exacerbated way as situations of high danger and escalation, they encourage a social construction of demonstrations as events that call for a tough policing.
Original languageFrench
JournalCarnets de Geographes
Volume2021
Issue number15
Pages (from-to)0-21
Number of pages22
ISSN2107-7266
DOIs
Publication statusPublished - 08.11.2021

    Research areas

  • Sociology - artificial cities, policing, police, Europe, Training, simulation, apocalyptic scenario

Documents

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Menschenrechtspädagogik - eine Arbeitstagung
  2. Mental representation of global environmental risks
  3. Smart homes and the control of indoor air quality
  4. Das neue Vollstreckungshilferecht im Bereich der freiheitsentziehenden Sanktionen innerhalb der EU
  5. Trumps Klimapolitik
  6. The role of multi-functionality in social preferences toward semi-arid rural landscapes
  7. Temporäre Nutzungen urbaner Brachflächen
  8. History of the Collection
  9. Habitat preferences of the Levant Green Lizard, Lacerta media israelica (Peters, 1964)
  10. I’m so sorry
  11. Bildung - Studium - Praxis
  12. Leuphana Sommerakademie
  13. Die Rettung des Ontologischen durch das Ontische?
  14. Internationale Arbeitsteilung und intersektorale Verknüpfung im Spektrum von Markt und Hierarchie
  15. Globalisation Gangnam-style
  16. Nicht nur Theologen schreiben Bücher über die Sintflut
  17. A CULTure of entrepreneurship education
  18. Forschungsförderung unter dem Aspekt transdisziplinärer Integrationsaufgaben
  19. Stakeholder Governance
  20. Die romantische »Theorie des Romans«
  21. Prison Vocational Education and Policy in the United States:
  22. Success among self-initiated versus assigned expatriates
  23. On the origins of Kierkegaard's climacus writings and paradox christology
  24. Charakteristika des Modellgebietes Lüneburger Heide
  25. Alltag in den Medien - Medien im Alltag
  26. Wettbewerbs- und Subventionsrecht im Handels- und Zusammenarbeitsabkommen EU/VK
  27. Arbeitgeberverhalten in der Wirtschaftskrise
  28. Begleitetes Sterben als gesellschaftliches Phänomen
  29. Mündlichkeit fördern und bewerten
  30. Das Reden der Neulinge und andere Sünden
  31. Von der Bundes-Rahmenordnung zu einer Modulkonzeption für die Soziale Arbeit
  32. Coaching-Kristallmodell – Coaching Tool Collection mit Materialien
  33. Klimaanpassung – (k)ein Thema in umweltrelevanten Bildungsorganisationen?
  34. VwGO §44a [Rechtsbehelfe gegen behördliche Verfahrenshandlungen]
  35. Innovation durch Nachhaltiges Wirt­schaften
  36. Radverkehrsförderung 3.0 – eine Zwischenbilanz
  37. Name ohne Eigenschaften
  38. "!!Fach-an-Sprache-an-Fach!!"