Bildung für nachhaltige Entwicklung zum Thema „Wasser“

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Education for sustainable development (ESD) aims at enabling people to contribute to sustainable development. The central educa-tional objective is to develop “Gestaltungskompetenz” (shaping competency). Water is one of the major bases for human life, and thus an important issue for education for sustainable development. This article aims at demonstrating the relevance of the topic of “water” and at indicating which approaches and methods can be used with this theme in ESD to raise awareness of the importance of natural resources and to develop competencies for the sustainable development of our (global) societ
Translated title of the contributionEducation for sustainable development on the topic "water"
Original languageGerman
JournalHydrologie und Wasserbewirtschaftung
Volume57
Issue number3
Pages (from-to)116-125
Number of pages10
ISSN1439-1783
DOIs
Publication statusPublished - 06.2013

Documents

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Theorie und Praxis - Skypen macht´s möglich
  2. Professional Judges’ Disbelief in Free Will Does Not Decrease Punishment
  3. Liquid metal embrittlement in solid-state welding of Mg/galvanized steel
  4. Promoting Sustainable Consumption in Educational Settings
  5. A process-oriented framework of competencies for sustainability entrepreneurship
  6. Methoden zur Erfolgsmessung im Regionalmarketing
  7. Haushaltende Kräfte
  8. Lernen in selbstorganisierten Schülergruppen
  9. Nachhaltigkeit und Bürokratieabbau: Vorschlag eines EU-Omnibus-Pakets zur Änderung der CSRD, CSDDD und Taxonomie-Verordnung
  10. Novel five-axis forming press for the incremental sheet-bulk metal forming
  11. § 25
  12. Organization as communication
  13. Cologne: Inside Out
  14. Höhere Bildung als Lebensbildung
  15. From the Substantive to the Ceremonial
  16. Kleidungspraktiken erforschen!
  17. Реформировать Болонскую реформу Интервью с профессором Люнебургского университета, писателем Пьеранжело Масетом Проведение
  18. Art World's End
  19. Legislative Democracy in the Bundestag After Reunification
  20. Sammelrezension zum Thema „Fallbasiertes Lernen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung
  21. Fallbasiertes Lernen in der Schulpädagogik am Beispiel Classroom-Management
  22. Klimaschutz und Kohleausstieg
  23. Konzept für einen transsektoralen Auftragsbroker als komponente einer Telematik-Infrastruktur
  24. Polarisierung von Arbeitseinkommen im internationalen Vergleich – Empirische Befunde
  25. Neumann, Waltraud Maria: Philosophie und Trinität: Erörterungen, 3 Bde.
  26. Lebensweltorientierung und lebensweltorientierte Lernaufgaben