Bildung für nachhaltige Entwicklung zum Thema „Wasser“

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Education for sustainable development (ESD) aims at enabling people to contribute to sustainable development. The central educa-tional objective is to develop “Gestaltungskompetenz” (shaping competency). Water is one of the major bases for human life, and thus an important issue for education for sustainable development. This article aims at demonstrating the relevance of the topic of “water” and at indicating which approaches and methods can be used with this theme in ESD to raise awareness of the importance of natural resources and to develop competencies for the sustainable development of our (global) societ
Translated title of the contributionEducation for sustainable development on the topic "water"
Original languageGerman
JournalHydrologie und Wasserbewirtschaftung
Volume57
Issue number3
Pages (from-to)116-125
Number of pages10
ISSN1439-1783
DOIs
Publication statusPublished - 06.2013

Documents

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Weibliche Größenphantasien in Rezeptionsprozessen.
  2. Transkulturelle Hochschule mit Gender und Diversity!?
  3. Trade-offs between justices, economics, and efficiency
  4. The Weinberg-Salam Model of Electroweak Interactions
  5. Testing for Economies of Scope in European Railways
  6. Symbole unserer Zeit und ihre formierenden Elemente
  7. Resonanz erfahren – mit der Welt in Beziehung stehen
  8. Readings in Twenty-First-Century European literatures
  9. Quantum Computing and the Analog/Digital Distinction
  10. On the Importance of a Motivational Agency Variable
  11. Music consumption at the dawn of the music industry
  12. Mental representation of global environmental risks
  13. Management Consulting Firms as Institutional Agents
  14. Land-use legacy and tree age in continuous woodlands
  15. How do family entrepreneurs recognize opportunities?
  16. Genealogia e critica della soggettività neoliberale
  17. Fragmentierung der Familie durch Medientechnologien?
  18. Feministische Kommunikations- und Medienwissenschaft
  19. Facilitating age diversity in organizations – Part I
  20. Evidence-Based Management and Organisational Reality
  21. Charismatische Disposition und Intellektualisierung
  22. BAuA-Arbeitszeitbefragung: Vergleich 2015 – 2017 – 2019
  23. Studiengangsentwicklung durch Studierenden-Feedback
  24. Research Handbook on Entrepreneurial Opportunities
  25. Relational leadership for strategic sustainability
  26. Potenzialorientierter Naturwissenschaftsunterricht
  27. Ökologieorientierte Entscheidungen in Unternehmen
  28. Mathematiklernen zwischen Metonymien und Metaphern
  29. Macht der Medienbilder oder Medienbilder der Macht?
  30. Laborabfälle - Vermeidung, Verwertung und Entsorgung
  31. Kommunikationsstörungen und Kommunikationschancen
  32. Intraindividual variability in identity centrality
  33. Internetgestützte Nachhaltigkeitsberichterstattung
  34. Internetgestützte Nachhaltigkeitsberichterstattung
  35. How passion in entrepreneurship develops over time
  36. Entstehung und Status der Technikfolgenabschätzung
  37. Einkommensungleichheit und Reichtum in Deutschland
  38. Disentangling the practice of landscape approaches
  39. Development of a Sustainability Balanced Scorecard
  40. Deconstructing corporate sustainability narratives
  41. Collective emotions in institutional creation work
  42. 3. Methoden-Muster: Austausch, Koordination, Abstimmung
  43. Wenn manche Lehrkräfte wüssten, was andere wissen ...
  44. Verschwörungstheoretikerinnen - Ein blinder Fleck?
  45. Unterstützung zum Erwerb welcher Arbeitsfähigkeit?
  46. Sprachsensibler Unterricht an beruflichen Schulen