A Global Classroom for International Sustainability Education

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Sustainability studies put emphasis on social-environmental-technical problems with local manifestations and global impacts. This makes especially poignant the need for educational experiences in which students confront the challenges of crossing cultural, national, and geographical boundaries in a globalized world and understand the historical, epistemological and ethical underpinnings of these diverse cultural conditions. The success criteria to evaluate the educational experiences demanded by the globalization of education, however, are yet to be specified and used in novel educational opportunities. A brief review of
international sustainability education options currently available to students reveals a gap between the knowledge students may need to succeed in a globalized world and the opportunities available. Into this
landscape, we introduce The Global Classroom, an international collaboration between Leuphana University of Lüneburg in Germany and Arizona State University in the US. The project strives for an interdisciplinary and cross-cultural approach to equipping students with the knowledge, skills, and attitudes required to take on sustainability challenges in international settings. We discuss the structure and organization of the Global Classroom model and share preliminary experiences. The article concludes with a reflection on institutional structures conducive to providing students with the international learning opportunities they may need to tackle sustainability problems in a globalized world.
Original languageEnglish
JournalCreative Education
Volume4
Issue number4A
Pages (from-to)19 - 28
Number of pages10
ISSN2151-4755
DOIs
Publication statusPublished - 04.2013

    Research areas

  • Sustainability education - sustainability education, international education, Project- and Problem-Based Learning, interdisciplinarity Education

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Klimaschutz durch Biokohle
  2. Schülerrückmeldungen wirksam machen. Ein Werkstattbericht aus der Arbeit mit dem Linzer Konzept der Klassenführung.
  3. Diagnosekompetenz von Mathematiklehrkräften zur Erfassung und Bewertung mathematischer Basiskompetenzen
  4. Agrobiodiversidad y cultura
  5. Opaque Presence
  6. Von rhetorischer zu organisationaler Realität?
  7. Kritik, partiale Perspektive und kapitalistische Totalität
  8. Musik & Empowerment
  9. Driesch und Uexküll
  10. Begründen bei Geometrieaufgaben der Grundschule
  11. "j'ai écrit ma vie". Die autobiographischen Legitimierungsstrategien Gustave Courbets
  12. Genussscheinprogramme
  13. Intuition – der einfache Weg? Rezension der Bücher von Gerd Gigerenzer und Gerald Traufetter
  14. Der Zusammenhang zwischen Corporate Governance und Kapitalkosten des Unternehmens
  15. Medien-Traum-Protokolle
  16. Ein diversitätssensibles Einspielen
  17. Segen und segnen, eine systematische Grundlegung
  18. Tertiäre Regulierung und Nachhaltigkeit
  19. Foreign Ownership and Firm Survival: First evidence for enterprises in Germany
  20. Culture specific and crossculturally generalizable implicit leadership theories
  21. Communiste nietzschéen
  22. Die Wissenschaftsinitiative Bildung
  23. Helfen Strategien beim Lösen von Modellierungsaufgaben ?
  24. Souveränität und Entscheidung
  25. Unterrichtsfeedback als Kerntätigkeit
  26. And Fairness for all ? Wie gerecht ist die Finanzierung im deutschen Gesundheitssystem ?
  27. Ökologie im Experiment. Richard Harders botanische Versuche 1962-64
  28. Bewertungskonzeptionen
  29. Auf Ungerechtigkeit antworten
  30. Climate Challenge