Competences for Digital-Enhanced Individualized Practice
Project: Research
Project participants
- Ahlers, Michael (Project manager, academic)
- Besser, Michael (Project manager, academic)
- Kuhl, Poldi (Project manager, academic)
- Lehr, Dirk (Partner)
- Süßenbach, Jessica (Partner)
- Schmidt, Torben (Partner)
- Herzog, Christian (Coordination)
- Altenburger, Larissa (Project staff)
- Diekhoff, Henrike (Project staff)
- Hase, Alina Kristin (Project staff)
- Kahnbach, Leonie (Project staff)
- Wendt, Charlotte (Project staff)
- Wucherpfennig, Svea (Project staff)
- Horst de Cuestas, Katharina (Project staff)
- Neumann, Astrid (Partner)
- Professorship for Music Education, in Particular Popular Music
- The Future Centre of Teacher Education
- Professorship for Empirical Educational Research in Mathematics Didactics
- Professorship for Sport Pedagogy and Sport Science
- Professorship for English Didactics
- Professorship for German Language Instruction
Description
Systematische und nachhaltige Stärkung der Digitalisierung in der Lehrerbildung durch
• Förderung digitalisierungsbezogener fachdidaktischer Lehrerkompetenzen
• mit inhaltlichem Fokus auf digital-gestütztes, individualisiertes Üben im Fachunterricht
STRUKTURELLE ZIELE
Dauerhaft getragen durch die folgenden strukturbildenden Maßnahmen:
• Evidenzbasierte Lehrentwicklung in den Fachdidaktiken
• Curriculare Verankerung von Studieninhalten, u. a. in einem Profilstudium
• Phasenübergreifendes Arbeiten in der Lehrerbildung
• Transfer durch Open Education Resources für die Lehrerbildung
Acronym | CODIP |
---|---|
Status | Active |
Period | 01.03.20 → 31.12.23 |
Links | https://foerderportal.bund.de/foekat/jsp/SucheAction.do?actionMode=view&fkz=01JA2002 |
Activities
Investigating the relationship between teachers' acceptance and use of educational technology and student data
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Musikunterricht in digitalisierten Bildungskontexten
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Digital Teaching and Learning
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
"MUSIKUNTERRICHT IM KONTEXT VON DIGITALISIERUNG, BILDUNG & GESELLSCHAFT
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Einblicke von Lehramtsstudierenden in das Langzeitpraktikum unter Corona-Bedingungen
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Technologie- und Datenakzeptanz von Grundschullehrkräften bezüglich digitalen Plattformen zum individualisierten Üben. Eine interdisziplinäre Studie aus bildungswissenschaftlicher und psychologischer Perspektive im Projekt CODIP
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Projekte, Potenziale und Produkte digitaler Medien in ästhetischen Fächern
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Warum Lehrkräfte digitale Medien (noch nicht) zum Üben nutzen: Ergebnisse einer Befragung an Grundschulen
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Press/Media
Research outputs
To use or not to use learning data: A survey study to explain German primary school teachers’ usage of data from digital learning platforms for purposes of individualization
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Das Langzeitpraktikum in Corona-Zeiten: Einschätzungen von Lehramtsstudierenden
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
“Self-centered, self-promoting, and self-legitimizing”: CNN’s portrayal of media ownership concentration in the US
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Schule unter Corona-Bedingungen: Gelungenes, Herausforderungen, Handlungsbedarfe und Entwicklungen aus Sicht von Lehramtsstudierenden im Langzeitpraktikum
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review