Professorship for Sport Pedagogy and Sport Science

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

In the field of sports education and sports didactics, we deal with movement, play and sport in school and non-school settings. The design of teaching-learning processes in physical education classes, in all-day sports programmes or in sports clubs is researched with a view to educational potentials and transferred back into practice. The same applies to the institutional networking of sports players in an educational landscape (e.g. cooperation between all-day schools and sports clubs), with the aim of accompanying and initiating inter- and transdisciplinary approaches to educational and sports policy challenges in a theory-based and empirically sound manner.

The central concern is the development of a diversity-sensitive sports pedagogy that takes into account social categories of difference such as gender, disability as well as social and cultural orientations and thus makes a contribution to contemporary, sustainable sport in schools and society.

Most downloaded publications

View all »

Recently viewed

Researchers

  1. Judy Ndaka-Detzler

Publications

  1. Kostenerstattung im ambulanten Gesundheitswesen
  2. OLG Düsseldorf: Keine Fristwahrung durch Schriftsatzeinreichung in EGVP
  3. Zur Lebenssituation allein erziehender Sozialhilfeempfängerinnen und ihrer Kinder unter besonderer Berücksichtigung ihrer Gesundheit
  4. Lifestyle-TV zwischen Kritik und Attraktivität
  5. Das religionspädagogische Leitbild der Kinder- und Jugendtheologie in kontingenzsensibler Perspektive
  6. Ausweis und Prüfung des neuen Vergütungsberichts nach § 162 AktG-E
  7. Katalogbeiträge zu Paul Cézanne. Still Life with Apples; Ernst Ludwig Kirchner. Street, Berlin; Pablo Picasso. Boy Leading a Horse; Giorgio de Chirico. Gare Montparnasse (The Melancholy of Departure)
  8. Rezension zu Ralf K. Wüstenberg, Christologie. Wie man heute theologisch von Jesus sprechen kann, Gütersloh: Gütersloher Verlagshaus 2009
  9. Lesekompetenz verbessern? Lesestrategien und Bewusstmachungsverfahren nutzen!/Lesemotivation und Lesestrategien. Der subjektive Sinn des Bücherlesens für 10- bis 14-Jährige/Besser lesen und schreiben. Wie Schüler effektiver mit Sachtexten umgehen lernen.
  10. Feste Benzinpreise für einen Tag - Mehr Preiswettbewerb durch die 24h-Regel
  11. Europa für Bürgerinnen und Bürger. Empirische Befunde im Lichte politischer Mündigkeit
  12. Frühwarnindikatoren und Risikomanagement
  13. Mathematikausbildung in ingenieurwissenschaftlichen Studiengängen - Empirische Ergebnisse und exemplarische Lehrinnovationen aus dem Kompetenzzentrum Hochschuldidaktik Mathematik (khdm)
  14. Die USA als Zentrum der internationalen Tabakwirtschaft
  15. Produktivitätsspielräume der 55-bis 70-Jährigen
  16. Maria Del Mar Alonso Amat/ Elisabeth Magesacher/ Andreas Meyer: Musik ausstellen
  17. Politikberatung in den USA: Ein Vorbild für Europa?
  18. Rezension zu: Georges Bataille (Hrgs.): Hegel, der Mensch und die Geschichte, Hamburg 2018, Verlag Matthes & Seit.
  19. Mitverursachung bei der Tier- und Kraftfahrzeughalterhaftung im Assessorexamen (Teil 2)