Professorship for Social Pedagogy

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

The team of the chair of Social Pedagogy conducts empirical and theory-generating research in the following areas:

  • Child and youth welfare research (with a special interest in ombuds offices and complaint services and social space approaches),
  • Refugee family studies,
  • Subjectivation and discourse analysis,
  • Theories of social pedagogy and social work,
  • Trust research.

Our teaching is also based on these focal points.

  1. 2010
  2. Published

    The educational benefits of technological competence: an investigation of students' perceptions

    Selwyn, N. & Husen, O., 06.2010, In: Evaluation & Research in Education . 23, 2, p. 137-141 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2011
  4. Published

    Evaluation gendersensibler Rechtsextremismusprävention

    Köttig, M., Elverich, G., Radvan, H. & Sigl, J., 2011, Rechtsextremismus und Gender. Birsl, U. (ed.). 1 ed. Opladen & Farmington Hills, FI: Verlag Babara Budrich, p. 315-333 18 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. 2013
  6. Published

    Functionality or Aesthetics? Pre-school Children, Parents and Products for Children

    Korsvold, T. & Husen, O., 2013, Scandinavian early childhood and consumer culture : Historical and Empirical Studies. Korsvold, T. (ed.). 1 ed. Bergen: Fagbokforlaget, p. 93-116 24 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. Published

    Lebensgeschichten von Aussteigerinnen aus der extremen Rechten: Genderspezifische Aspekte und mögliche Ansatzpunkte für eine ausstiegsorientierte soziale Arbeit

    Sigl, J., 2013, Gender und Rechtsextremismusprävention: eine Publikation des Projektes "Lola für Lulu - Frauen für Demokratie im Landkreis Ludwigslust". Radvan, H. (ed.). Berlin: Metropol Verlag, p. 273-289 17 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  8. 2016
  9. Published

    Saídas de mulheres da extrema direita e significados de violência

    Sigl, J., 20.05.2016, In: Civitas - Revista de Ciencias Sociais. 16, 1, p. 71-84 14 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  10. 2017
  11. Published
  12. Published

    Editorial: Unaccompanied Minors in Europe - Part II

    Zeller, M. & Sandermann, P., 2017, In: Social Work and Society. 15, 2, p. 1-3

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Research

  13. Published
  14. Published

    Unaccompanied Minors in Germany: A success story with setbacks?

    Zeller, M. & Sandermann, P., 2017, In: Social Work and Society. 15, 2, p. 1-20

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  15. Published

    Young people called "unaccompanied minors" and European welfare states: A brief introduction to this special issue

    Sandermann, P. & Zeller, M., 2017, In: Social Work and Society. 15, 1, p. 1-4

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 Next

Recently viewed

Publications

  1. Bibliografie : 1968 - Danach und davor
  2. Ein fächerübergreifendes Kategoriensystem zur Analyse und Konstruktion von Aufgaben
  3. Die Musikkultur der siebziger Jahre
  4. Machtpolitik im grünen Kleid der Nachhaltigkeit
  5. Wertorientiertes Nachhaltigkeitsmanagement mit der Sustainability Balanced Scorecard
  6. China in Africa
  7. Catalogue
  8. Holzwirtschaft im Appenzellerland
  9. Leben nach Wahl? Zur medialen Inszenierung von Lebensführung und Anerkennung
  10. Wann ersetzen Stakeholder Marktprozesse durch Macht?
  11. Die Entwicklung des Kündigungsschutzes von den Anfängen bis zur Gegenwart (mit einer vergleichenden Darstellung)
  12. „… und er würfelt doch!“ Bemerkungen zum Zufall in Gottes Handeln und Sein
  13. Jugendliche DaZ-Lerner schreiben schulische Textformen - Reanalysen der Leistungsdaten und Schülerbefragungen aus DESI und IMOSS
  14. Schriftliche Ergebnisrückmeldungen zum Unterrichtswissen – ein geeignetes Mittel zur Förderung von Selbstreflexion im Lehramtsstudium?
  15. Parteienwettbewerb in mittelosteuropäischen Demokratien
  16. Koalitionsstrukturen und Koalitionsstabilität in Mittel- und Osteuropa
  17. Philosophisch-theologische Anstöße zur Urteilsbildung
  18. Zur Qualität ästhetischer Erfahrungen bei Kindern
  19. Die tragische Szene
  20. Zeiten in der Ökotoxikologie
  21. Normierungen zur Nachhaltigkeitsberichterstattung
  22. Geschlechterverhältnisse & Nachhaltigkeit
  23. Policy-Analyse, Demokratie und Deliberation: Theorieentwicklung und Forschungsperspektiven der "Policy Sciences of Democracy"
  24. Konzeptionelle Äquivalenz von Kompetenzmessungen in den Naturwissenschaften zwischen NEPS, IQB-Ländervergleich und PISA
  25. Besprechung des Buches: Wenger, C.: "Jenseits der Sterne. Gemeinschaft und Identität in Fankulturen. Zur Konstitution des Star Trek-Fandoms"
  26. Luxury Brands as Employers
  27. German Academia heading for sustainability?
  28. Die Begegnungen der Gegner
  29. Europäische Währungsunion
  30. Handels- und steuerbilanzielle (Teil)-Gewinnrealisierung bei (langfristigen) Werkverträgen
  31. Geschlechtsspezifische Wirkung von Anreizsystemen?
  32. Praedicatio Identica
  33. Durch Coaching Führungsqualitäten entwickeln
  34. Egalitarian Norm Messaging Increases Human Resources Professionals’ Salary Offers to Women
  35. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 11 [Ziele der GASP]
  36. Perspektiven der Energiepolitik in Deutschland