Leitbildimplementierung in Organisationen: Chancen und Möglichkeiten einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten

Publikation: Bücher und AnthologienMonografienForschung

Authors

Diese Arbeit ist zu verstehen als eine Verbindung zwischen dem theoretischen Ansatz organisationalen Lernens und dem Leitbild der nachhaltigen Entwicklung mit dem Fokus auf vorschulische Bildung. Mit diesem interdisziplinären Ansatz soll gezeigt werden, dass Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als übergeordneter Bezugsrahmen an Kindergärten herangetragen werden kann. Auf diese Weise werden Lernorte geschaffen, an denen eine Auseinandersetzung mit der Idee der Nachhaltigkeit stattfinden kann und zukunftsfähige Lebensstile generiert werden können. Bedingend für die Implementierung eines derartigen Bildungskonzeptes sind vor allem organisationale Lernprozesse und die Fähigkeit der Organisation Kindergarten, als Ganzes zu lernen.


Aus dem Inhalt: Der Organisationsbegriff - Organisationales Lernen - Bildung für eine nachhaltige Entwicklung - Kompetenzen der Akteure Kinder und Erzieherinnen - Implementierung einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung: Hindernisse - Bedingungen - Potentiale.
OriginalspracheDeutsch
ErscheinungsortFrankfurt am Main
VerlagPeter Lang Verlag
Anzahl der Seiten178
ISBN (Print)3631397143, 9783631397145
PublikationsstatusErschienen - 2002

Publikationsreihe

NameBildung und Organisation
VerlagPeter Lang Verlag
Band10
ISSN (Print)0945-9596

Bibliographische Notiz

Zugl.: Lüneburg, Univ., Diss., 2001

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Digital Media and Organization
  2. 17th Trends in Enterprise Architecture Research Workshop
  3. The Public is Fine With Us: Idealized Value Mergers in Top Management
  4. Internet-based guided self-help to reduce depressive symptoms in teachers: Results from a randomized controlled trial
  5. Benelux Conference on Artificial Intelligence 2017
  6. Probleme mit zukünftigen Generationen
  7. Entrepreneurial traits and strategy in the performance of owner-manager led firms: A meta-analysis
  8. Ludic Overload - Ludic Overkill: Gamification in the age of Media Overload
  9. Traces of varying task formulations within the texts of students
  10. Investigation of the evolution and kinetics of temperature-driven intermetallic compound during solid-state joining of an Al-Mg alloy via the multiphase-field method
  11. Inter- and Transdisciplinary Learning
  12. Anders Schreiben
  13. Publikationsstrategien: Weblogs, AV-Inhalte, Open Access, Urheberrecht
  14. Green IT & IT-for-Green - 2010
  15. Workshop „Labour and Fairness“ - 2006
  16. Stolpersteine bei der Dissertation
  17. Intercultural Relations in Practice 2017
  18. Schreiben verändert? Eine interaktive Forschungswerkstatt zu Entwicklungs- und Transformationsräumen in Schreibprozessen
  19. Quantitative Gefügeanalyse mit dem programmierbaren Zeiss Mikroskop Linearanalysator
  20. “Will I look have I something?” Pragmatic variation across the Englishes
  21. 24th International Conference on System Theory, Control and Computing - ICSTCC 2020
  22. Global Knowledge Hubs
  23. Podiumsdiskussion zu »Heuschrecken«, Rimini Protokoll
  24. Architecture, a Mathematical Science - Teaching Experimental CAAD: Proportions and Harmonies

Publikationen

  1. Modern Baselines for SPARQL Semantic Parsing
  2. Bird's Response to Revegetation of Different Structure and Floristics-Are "Restoration Plantings" Restoring Bird Communities?
  3. Qualitative Daten computergestutzt auswerten
  4. Anisotropy and mechanical properties of dissimilar Al additive manufactured structures generated by multi-layer friction surfacing
  5. Analysis of the relevance of models, influencing factors and the point in time of the forecast on the prediction quality in order-related delivery time determination using machine learning
  6. Proceedings of the 7th Natural Language Interfaces for the Web of Data (NLIWoD)
  7. Group membership does not modulate goal- versus movement-based imitation
  8. Load, Release and Fire
  9. Policy implementation through multi-level governance
  10. Adapting videogame interfaces for the visually impaired
  11. Formalised and Non-Formalised Methods in Resource Management-Knowledge and Social Learning in Participatory Processes
  12. Erroneous examples as desirable difficulty
  13. Implementation of Chemometric Tools to Improve Data Mining and Prioritization in LC-HRMS for Nontarget Screening of Organic Micropollutants in Complex Water Matrixes
  14. Perception of Space and Time in a Created Environment
  15. Other spaces
  16. New descriptions and typifications of syntaxa within the project 'Plant communities of Mecklenburg-Vorpommern and their vulnerability' - Part II
  17. A holistic view on security and collaboration in safe space
  18. A robust model predictive control using a feedforward structure for a hybrid hydraulic piezo actuator in camless internal combustion engines
  19. Single-Word Recognition Need Not Depend on Single-Word Features