Suche nach Fachgebiet

  1. Präventionsprojekt NetzwerG: Entwicklung eines Curriulums zur geschlechterbewussten Prävention und Intervention an der Schnittstelle zwischen Schule und Jugendhilfe

    Henschel, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Stange, W. (Wissenschaftliche Projektleitung), Krüger, R. (Projektmitarbeiter*in) & Schmitt, C. (Koordinator*in)

    01.01.0031.12.06

    Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

  2. Gender und Interkulturalität

    Henschel, A. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Vink, J. (Partner*in)

    01.10.0030.09.01

    Projekt: Lehre und Studium

  3. Weil mein Papa uns schlägt...Gewalt im Geschlechterverhältnis, neue Wege in der Sozialen Arbeit

    Henschel, A. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.04.0231.03.03

    Projekt: Lehre und Studium

  4. ESAN

    Kusche, C. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.01.0422.04.09

    Projekt: Anderes

  5. ANKOM: "KomPädenZ I" Anrechnung beruflicher Kompetenzen auf Hochschulstudiengänge unter besonderer Berücksichtigung des Gendermainstream Prinzips

    Henschel, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Schmitt, C. (Projektmitarbeiter*in), Stange, W. (Wissenschaftliche Projektleitung), Krüger, R. (Projektmitarbeiter*in) & Eylert-Schwarz, A. (Projektmitarbeiter*in)

    01.09.0530.06.08

    Projekt: Forschung

  6. Entwicklung von Modulelementen zur qualitativen Weiterentwicklung der Kooperation von Schule und Jugendhilfe

    Henschel, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Stange, W. (Wissenschaftliche Projektleitung), Krüger, R. (Projektmitarbeiter*in) & Schmitt, C. (Projektmitarbeiter*in)

    01.10.0503.03.06

    Projekt: Transfer (Weiterbildung)

  7. Sozialraum- und Lebensweltanalyse in einer niedersächsischen Samtgemeinde – eine empirische Studie

    Bargsten, A. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.06.0629.02.08

    Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

  8. "Learning from Downunder"...Soziale Arbeit im Frauen- und Genderbereich in NSW, Australia

    Henschel, A. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.0601.10.07

    Projekt: Lehre und Studium

Vorherige 1 2 3 4 5 6 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Sustainability-oriented technology exploration: managerial values, ambidextrous design, and separation drift
  2. Effect of grain size and structure, solid solution elements, precipitates and twinning on nanohardness of Mg-Re alloys
  3. Editors’ Introduction
  4. Development of an Active Aging Index for the Organizational Level
  5. Planning for Sea Spaces I: Processes, Practices and Future Perspectives
  6. Dispute and morality in the perception of societal risks: extending the psychometric model
  7. Where Tasks, Technology, and Textbooks Meet: An Exploratory Analysis of English Language Teachers’ Perceived Affordances of an Intelligent Language Tutoring System
  8. Comparing Instrument-induced effects in EFL requests
  9. IFIP WG 13.5 workshop on resilience, reliability, safety and human error in system development
  10. Short-term effects of a web-based guided self-help intervention for employees with depressive symptoms
  11. Disassembly and reassembly
  12. Using LLMs in sensory service research
  13. The too-much-precision effect: When and why precise anchors backfire with experts
  14. The relation of flow-experience and physiological arousal under stress - can u shape it?
  15. Narrative consistency across replays of pro-social interactive digital narratives
  16. Rational Design of Molecules by Life Cycle Engineering
  17. The edge of virtual communities ?
  18. The IRENA Project Navigator
  19. Sustainable Development
  20. Co-production of nature's contributions to people
  21. The complexity of integrated flood management
  22. The dynamics of prioritizing
  23. Use of Recurrence Quantification Analysis to Examine Associations Between Changes in Text Structure Across an Expressive Writing Intervention and Reductions in Distress Symptoms in Women With Breast Cancer
  24. Comparative effectiveness of guided internet-based stress management training versus established in-person group training in employees – study protocol for a pragmatic, randomized, non-inferiority trial