Inklusion – aber wie? Methoden und Materialien aus der Praxis für die Praxis

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Authors

Universelle Rezepte für einen inklusiven Chemieunterricht gibt es nicht, wohl aber einige praxiserprobte Ansätze, Methoden und Materialien für die Sekundarstufe, die Lehrkräften Anregun-gen und Unterstützung bei der Umsetzung von Inklusion bieten können. Im tabellarischen Beitrag wurde eine Liste mit Quellen von Methoden und Materialien zusammengestellt, die für einen inklusiven Unterricht adaptiert werden können.
Original languageGerman
JournalNaturwissenschaft im Unterricht - Chemie
Volume28
Issue number162
Pages (from-to)8-11
Number of pages4
ISSN0946-2139
Publication statusPublished - 2017

Recently viewed

Publications

  1. Why protect nature? Rethinking values and the environment
  2. Going beyond efficiency: including altruistic motives in behavioral models for sustainability transitions to address sufficiency.
  3. Distal and proximal predictors of snacking at work
  4. Synthesis, self-assembly, bacterial and fungal toxicity, and preliminary biodegradation studies of a series of L-phenylalanine-derived surface-active ionic liquids
  5. Similarity of molecular descriptors: The equivalence of Zagreb indices and walk counts
  6. Is Lean Production Really Lean?
  7. Entrepreneurship as a key element in advancing the psychology of competitive advantage.
  8. Balanced scorecard and controllability at the level of middle managers
  9. Biodiversity on old permanent versus restored grassland is driven by small-scale land-use intensity and habitat connectivity
  10. Predicting individual plant performance in grasslands
  11. Photodegradation, Photocatalytic and Aerobic Biodegradation of Sulfisomidine and Identification of Transformation Products By LC–UV-MS/MS
  12. Global functional variation in alpine vegetation
  13. Eilaufträge logistisch beherrschen
  14. Sustainability Reporting beyond Rhetoric
  15. Between symmetry and asymmetry
  16. Hegel, Selbstischkeit, and the experiential self
  17. Green technology innovation
  18. Understanding effects of microstructural inhomogeneity on creep response - New approaches to improve the creep resistance in magnesium alloys
  19. Teaching Abilities of Prospective Teachers at the Beginning of the Practical Phase of Teacher Education
  20. § 328: Beschränkung der Rechte
  21. Hierarchical Planning for Just-in-Time Deliveries