El trabajo basado en proyectos en la clase de español con fines profesionales

Research output: Journal contributionsConference article in journalEducation

Authors

With this workshop on the Congreso Internacional en Linguistica Aplicada a la Ensenanza de Lenguas, Universidad Nebrija hemos celebrado, 28.-30.9.2012, we would like to achieve two major objectives. On the one
hand, we would like to present the principles of Project-Based Learning in
Second Languages in a practical manner. On the other hand, we would like to
share our experience in using this method in two parallel courses at the
Leuphana Universität in Lüneburg and the Technische Universität Berlin, both
located in Germany.

Our idea to collaborate in the creation of educational materials which could
be suitable to our needs arose in 2011. We were looking for a new teaching
strategy to enable students to feel completely involved in situations in
which they could make practical use of the language, going beyond the limits
of the classroom by carrying out a Project. At the same time, we could not
forget the fact that we teach a language course for special purposes, with
all what this implies: Developing all four major skills, paying special
attention to the specific vocabulary and creating virtual rooms to learn so
that this process could be continued after the classes. With the passage of
time, we have been able to confirm that this working model enables us to
achieve most of the objectives of the university curricula in a much more
efficient way
Translated title of the contributionProjektbasiertes Lernen für Fachspanischunterricht
Original languageSpanish
JournalRevista Nebrija de Lingüística Aplicada a la Ensenanza de las Lenguas
Issue number13
Number of pages8
ISSN1699-6569
Publication statusPublished - 2013

Recently viewed

Publications

  1. Analysis and occurrence of seven artificial sweeteners in German waste water and surface water and in soil aquifer treatment (SAT)
  2. Ausblick: Qualifikationsprofil "Sprachliche Bildung in gesellschaftlicher Diversität" für eine Profilbildung im Lehramtsstudium
  3. § 109 VwGO (Zwischenurteil)
  4. Die Entlassung des Pflichtverteidigers im Strafprozess
  5. Sprache in Wissenschaft: Sprachliche Anforderungen wissenschaftlicher Texte
  6. Die an die Schüler/-innen gerichtete Sprache (SgS) - Studien zur Veränderung der Lehrer/-innensprache von der Grundschule bis zur Oberstufe
  7. Product Market Competition and Economic Performance in Hungary
  8. Berufliche Bildung für Inklusion
  9. China’s role in mitigating poverty and inequality in Africa
  10. Prozesse der Vermittlung von selbstreguliertem Lesen in der regulären Praxis des Deutschunterrichts
  11. Requesting in Irish English and English English
  12. Digitales Lehren und Lernen im Fachunterricht
  13. Art World's End
  14. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung im schulsichen Kontext
  15. Kinderliterarische Komparatistik
  16. Ästhetische Standards und individuelle Kunsterfahrung
  17. Thermal decomposition kinetic of salt hydrates for heat storage systems
  18. Making transdisciplinarity happen
  19. Storytelling for sustainability
  20. Predicting the impacts of human population growth on forest mammals in the highlands of southwestern Ethiopia
  21. Englishness in German translations of Alice in Wonderland
  22. Wege der baukulturellen Bildung
  23. Kulturwissenschaftliche Zugänge im Sachunterricht - Impulse für die Praxis im Rahmen einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  24. "Denken an den Übergängen"
  25. Alfred Lichtenstein - Zerrissenes Ich und verfremdete Welt
  26. Biographische Lernprozesse von Sustainability Entrepreneuren verstehen
  27. Räumliche Perspektivübernahme mit symmetrischen und unsymmetrischen Gegenständen
  28. Die Privilegierung von Biogasanlagenparks im Wachstumsbeschleunigungsgesetz
  29. Bioethische Aspekte des Klonierens von Tieren
  30. “We are Translated Men”: Mobility in Children’s Literature
  31. Integrative Bewertung der Auswirkungen touristischer Nutzungen auf die Bereitstellung der Ecosystem Services auf der Insel Sylt
  32. Orte der Wissenschaft – Bauen für die MPG
  33. Sameness and Difference in Children's Literature
  34. El concepto de la Biografía Lingüística y su aplicación como herramienta lingüística
  35. Einfachheit in der Kinder- und Jugendliteratur: Ein Gewinn für den Fremdsprachenunterricht
  36. § 108 VwGO (Freie Beweiswürdigung)
  37. Digitale Medien im Sportunterricht
  38. Jean Améry
  39. Nur das autonome Kunstwerk ist politisch