Sub-Saharan Africa Teacher Leadership for ESD

Project: Research

Project participants

Description

Africa, projected to be the home of half of the world's children by 2050, confronts a significant 'teacher gap', both in quantity of teachers and in quality of teachers’ competences to effectively prepare learners for intersecting sustainable development challenges. Our SWOT analysis, conducted with partner institutions from 11 countries in the Sub-Saharan Africa (SSA) region, reveals the potential of Education for Sustainable Development (ESD) as a catalyst for social change, while also demonstrating the lack of leadership capacity in higher education institutions to effectively utilize ESD. The SSATL-ESD project responds to these needs by accelerating and scaling the implementation of ESD in teacher education in the five SSA countries of South Africa, Zambia, Namibia, Malawi, and Kenya.
The project focuses on capacity building and co-designing curriculum innovations that engage internal (students, staff) and external stakeholders (civil society, private sector) in ESD Leadership Change Projects around core sustainable development challenges such as youth unemployment, circular and green economies, inclusive sustainable growth, gender injustices, and digital inequities and divides.
After completion, the SSATL-ESD partnership between 5 European and 10 SSA partners will have delivered continuous professional development and trainings for over 400 ESD leaders, co-designed ESD curriculum innovation change projects (>45), and established continuing multi-sector partnerships (>40 organizations), providing the necessary resources for wider changes in the participating higher education institutions and societies. Through these tangible actions, SSATL-ESD serves as a roadmap to scale ESD Leadership as a practice-proven and future-oriented approach to implement the first-ever African Union's Framework for Competences and Standards for the Teaching Profession, both within and beyond the SSA region.
Short titleSSATL-ESD
AcronymSSATL-ESD
StatusActive
Period01.11.2431.10.27

Recently viewed

Researchers

  1. Alexandra-Maria Klein

Publications

  1. Kommunale Abwasserbehandlung - Antibiotika in der Umwelt
  2. Medium, messenger, transmission
  3. Verwaltungsmodernisierung in Niedersachsen
  4. The Politics of Embarrassment
  5. Handels- und steuerbilanzielle Qualifikation des derivativen Geschäfts- oder Firmenwerts
  6. Ulmer Einsatzgruppenprozess
  7. Unterrichtsmuster sichtbar machen: Zur Variabilität von Unterrichtsrhythmen und Sozialformen im kaufmännischen Unterricht
  8. Medienwissenschaft, Medientheorie oder Medienphilosophie?
  9. Long-term perspectives in the electricity and heat sector coupling
  10. Öffentliche Nachhaltigkeitssteuerung
  11. Nachvertragliche grenzüberschreitende Wettbewerbsverbote
  12. Leben im Exil
  13. The Influence of Wall Thickness on Hollow Lateral Extrusion of Tubular Billets
  14. Trumps Klimapolitik
  15. Das neue Vollstreckungshilferecht im Bereich der freiheitsentziehenden Sanktionen innerhalb der EU
  16. Temporäre Nutzungen urbaner Brachflächen
  17. Terrorismus im Film der 70er Jahre
  18. Temporal trends of polyfluoroalkyl compounds in harbor seals (Phoca vitulina) from the German Bight, 1999-2008
  19. Zukunft der Familie
  20. I’m so sorry
  21. Leuphana Sommerakademie
  22. Lebenslanges Lernen als Erziehungswissenschaft
  23. Die Kehrseite der Medaille. Popkultur und «Subversion» im Kontext der Neuen Rechten
  24. Globalisation Gangnam-style
  25. A CULTure of entrepreneurship education
  26. Strategische Prozesse und Persistenzen
  27. Forschungsförderung unter dem Aspekt transdisziplinärer Integrationsaufgaben
  28. Coaching-Kristallmodell – Coaching Tool Collection mit Materialien
  29. VwGO §44a [Rechtsbehelfe gegen behördliche Verfahrenshandlungen]
  30. Reallabore als Rahmen transformativer und transdisziplinärer Forschung: Ziele und Designprinzipien
  31. Sozialpsychologie der Gruppe
  32. Inklusionsorientierte Lehrkräftebildung an der Leuphana Universität Lüneburg - Entwicklung und Implementation von Basisqualifikation und Profilstudium
  33. Asia Pacific Perspectives on Accounting for Sustainability: An Introduction