Professorship of Social Pedagogy, in particular Comparative Child Welfare Service Research

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

The chair of comparative child welfare service research includes international comparative perspectives on youth welfare research and comparative studies as well as research projects on different fields of action, such as out-of-home care, day care facilities for children and family education. 

Both internationalization and comparative child welfare research focus on important and innovative developments. Crucial transformation processes in child welfare of the last 15 years are based on increasing transationalisation and globalization on the one hand and simultaneously corporatist structures with a high persistence on the other. These developments by means of international comparative perspectives has hardly been examined in social pedagogy in Germany so far.

  1. JuPaCo: Psychosoziale Langzeitfolgen für junge Menschen durch die SARS-CoV2-Pandemie

    Equit, C. (Project manager, academic), Thomas, S. (Coordination) & Schröer, W. (Coordination)

    01.10.2331.12.25

    Project: Research

  2. Jupa_Quali: Enabling social participation of young people in out-of-home care in times of pandemics

    Equit, C. (Project manager, academic), Uhlendorff, U. (Project manager, academic) & Thomas, E. (Project staff)

    01.02.2331.01.26

    Project: Research

  3. Stipendien für Geflüchtete aus der Ukraine

    Equit, C. (Project manager, academic) & Alberth, L. (Project manager, academic)

    10.05.2230.06.24

    Project: Research

  4. Participation in organizational cultures of residential care

    Equit, C. (Project manager, academic)

    German Research Foundation

    01.10.1931.12.22

    Project: Research

Recently viewed

Publications

  1. Erfolgsbeteiligung
  2. Rhythmen der Natur
  3. Promoting Resistance by the Emission of Antibiotics from Hospitals and Households into Effluent
  4. Arbeitszufriedenheit
  5. Wertbeitrag des Human Resource Managements aus ökonomischer Sicht
  6. Merkmale unterrichtswirksamer Fortbildungen
  7. What lures cross-border venture capital inflows?
  8. Oliver E. Williamsons Transaktionskostenökonomik
  9. From a problem to a business opportunity-design of pharmaceuticals for environmental biodegradability
  10. Schriftsystematische Professionalität
  11. Essen in der KiTa
  12. Rein oder nachhaltig rein? 
  13. What's legit?
  14. COVID-19-related fear, stress and depression in school principals
  15. Seeing faces, when faces can't be seen
  16. Erläuterungen. Annotations.
  17. Die mosaische Unterscheidung oder der Preis des Monotheismus
  18. Das Assessment auf der SCoRe-Lernplattform
  19. The informed society
  20. A computable general equilibrium assessment of a developing country joining an Annex B emission permit market
  21. Die Problematik Granels
  22. Diagnose- und Interventionsformen für einen selbständigkeitsorientierten Unterricht am Beispiel Mathematik
  23. IGLU
  24. Clusters of water governance problems and their effects on policy delivery
  25. § 25 Klärgas
  26. Das Ritual als Verfahren
  27. § 25 Übergangsregelung für Tarifverträge
  28. Schwer – schwierig – diffizil
  29. Gesundheitserziehung in Schulen
  30. Religionsunterricht in der konsequent pluralistischen Schule
  31. Ergebnisse einer Validierungsstudie zum DaZKom-Testinstrument
  32. Illusion Fortschritt - Wissen und Vergessen in der Pädagogik
  33. Call for Papers Special issue of International Journal of Human Resource Management: Danger and risk as challenges for HRM
  34. Modifizierte Rückschlagspiele
  35. Quo vadis?
  36. Zwischen Euphorie und Skepsis
  37. Optische Flussfeldparameter bei der Annäherung an Objekte
  38. Eine digitale Ordnung der Dinge
  39. Der Auftrag der Schule - heute