Professorship for Educational Science, in particular Educational Management and Quality Development

Organisational unit: Section

  1. 2022
  2. E-pub ahead of print

    School leadership and achievement gaps based on socioeconomic status: a search for socially just instructional leadership

    Gümüş, S., Bellibaş, M. Ş. & Pietsch, M., 13.04.2022, In : Journal of Educational Administration. ahead-of-print, 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Schulleitungsmonitor Schweiz 2021: Befunde zu Werdegängen, Karrieremotiven, beruflicher Zufriedenheit und Führungsweisen

    Tulowitzki, P., Pietsch, M., Grigolait, E. & Sposato, G. G., 01.2022, Windisch: Pädagogische Hochschule FHNW, 47 p.

    Research output: Working paperResearch communication reports

  4. Published

    Enquête sur les Directions d’École Suisses 2021 – Rapport synthétique

    Tulowitzki, P., Pietsch, M., Berger, J., Grigolait, E. & Sposato, G. G., 2022, Windisch: Pädagogische Hochschule FHNW, 6 p.

    Research output: Working paperResearch communication reports

  5. Accepted/In press

    Innovating teaching and instruction in turbulent times: The dynamics of principals' exploration and exploitation activities

    Pietsch, M., Tulowitzki, P. & Cramer, C., 2022, (Accepted/In press) In : Journal of Educational Change.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. E-pub ahead of print
  7. Published

    Schulleitungsmonitor Schweiz 2021 - Kurzbericht

    Tulowitzki, P., Pietsch, M., Berger, J., Grigolait, E. & Sposato, G. G., 2022, Windisch: Pädagogische Hochschule FHNW, 5 p.

    Research output: Working paperResearch communication reports

  8. 2021
  9. Published

    Collective teacher innovativeness in 48 countries: Effects of teacher autonomy, collaborative culture, and professional learning

    Nguyen, D., Pietsch, M. & Gümüş, S., 01.10.2021, In : Teaching and Teacher Education. 106, 13 p., 103463.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Studentische Forschung im digitalen Raum: Ein Re-Design auf verschiedenen Gestaltungsebenen

    Reinmann, G., Brase, A., Groß, N. & Jänsch, V., 2021, Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung : Tagungsband der 15. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung. Bohndick, C., Bülow-Schramm, M., Paul, D. & Reinmann, G. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 331 - 341 11 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  11. 2020
  12. Published

    Gestaltungsfelder und -annahmen für forschendes Lernen in einem Design-Based Research-Projekt zu Student Crowd Research

    Reinmann, G., Brase, A., Jänsch, V., Vohle, F. & Groß, N., 2020, In : Impact Free. 2020, 2

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  13. 2019
  14. Published

    Einfluss des Musizierens auf die Alltagsbewältigung und Gesundheit von Schülerinnen und Schülern

    Groß, N. & Schwippert, K., 2019, Mit Musik durch die Schulzeit? : Chancen des Schulprogramms JeKi – Jedem Kind ein Instrument . Schwippert, K., Lehmann-Wermser, A. & Busch, V. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 59 - 77 19 p. IV

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next