Institute of Psychology in Education
Organisational unit: Institute
- Published
Evaluation of a Four-Week Online Resilience Training Program for Multiple Sclerosis Patients
Bock, L., Rana, M., Westemeyer, L. & Rana, M., 09.03.2024, In: Healthcare (Switzerland). 12, 6, 13 p., 620.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Accepted/In press
Teachers’ use of data from digital learning platforms for instructional design: a systematic review
Hase, A. & Kuhl, P., 2024, (Accepted/In press) In: Educational Technology Research and Development. 21 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Feedback als Merkmal adaptiver Lernunterstützung am Beispiel einer digitalen Lernplattform für das Unterrichtsfach Mathematik
Altenburger, L., Hase, A. K., Besser, M. & Kuhl, P., 18.03.2024, In: PFLB - Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. 6, 2, p. 128-147 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Virtuelle Realitäten zur Kompetenzentwicklung und Reflexion in der universitären Lehrkräftebildung am Beispiel von Elterngesprächen
Adam, Y., Petrowsky, H., Loschelder, D. D. & Kuhl, P., 22.11.2023, Digitales Lehren und Lernen im Fachunterricht: Aktuelle Entwicklungen, Gegenstände und Prozesse. Ahlers, M., Besser, M., Herzog, C. & Kuhl, P. (eds.). Weinheim: Beltz Juventa Verlag, p. 222-242 21 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Effekte der (mittleren) Klassenleistung auf die individuelle Leistungsentwicklung: Konzeptionelle Einordnung, aktuelle Debatten und offene Fragen vor dem Hintergrund des deutschen Schulsystems
Becker, M., Kocaj, A., Jansen, M., Dumont, H., Lüdtke, O. & Kuhl, P., 23.06.2023, Jahrbuch der Schulentwicklung. Band 23: 50 Jahre Schulentwicklung – Leitthemen der empirischen Bildungsforschung. McElvany, N., Grecu, A. L., Lorenz, R., Becker, M., Dignath, C., Gaspard, H. & Lauermann, F. (eds.). Weinheim: Beltz Juventa Verlag, p. 150-179 30 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter › peer-review
- Published
Berufsbezogenes Selbstkonzept und Berufsmotivation von Lehrkräften. Erfassung, Ausprägungen und Bedeutung der Berufserfahrung
Kuhl, P., Phieler, S. M. & Freund, P. A., 01.07.2023, Professionalisierung von Lehrkräften im Beruf: Stand und Perspektiven der Lehrkräftebildung und Professionsforschung . Porsch, R. & Gollub, P. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 53-68 16 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Accepted/In press
Expanding the pie or spoiling the cake? How the number of negotiation issues affects integrative bargaining
Warsitzka, M., Zhang, H., Beersma, B., Freund, P. A. & Trötschel, R., 2023, (Accepted/In press) In: Journal of Applied Psychology.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- E-pub ahead of print
TANGO: A reliable, open-source, browser-based task to assess individual differences in gaze understanding in 3 to 5-year-old children and adults
Prein, J. C., Kalinke, S., Haun, D. B. M. & Bohn, M., 10.07.2023, (E-pub ahead of print) In: Behavior Research Methods. 17 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- E-pub ahead of print
oREV: An item response theory-based open receptive vocabulary task for 3- to 8-year-old children
Bohn, M., Prein, J., Koch, T., Bee, R. M., Delikaya, B., Haun, D. & Gagarina, N., 05.07.2023, (E-pub ahead of print) In: Behavior Research Methods. 11 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Validation of an open source, remote web-based eye-tracking method (WebGazer) for research in early childhood
Steffan, A., Zimmer, L., Arias-Trejo, N., Bohn, M., Dal Ben, R., Flores-Coronado, M. A., Franchin, L., Garbisch, I., Grosse Wiesmann, C., Hamlin, K., Havron, N., Hay, J. F., Hermansen, T. K., Jakobsen, K. V., Kalinke, S., Ko, E. S., Kulke, L., Mayor, J., Meristo, M., Moreau, D., Mun, S., Prein, J., Rakoczy, H., Rothmaler, K., Santos Oliveira, D., Simpson, E. A., Sirois, S., Smith, E. S., Strid, K., Tebbe, A. L., Thiele, M., Yuen, F. & Schuwerk, T., 01.01.2024, In: Infancy. 29, 1, p. 31-55 25 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review