Institute of Psychology in Education
Organisational unit: Institute
Organisation profile
The Institute of Psychology in Education is part of the School of Education and currently consists of three departments, which are concerned with Psychological Assessment and Individual Differences, Developmental Psychology, and Educational Psychology.
Topics
Aktuelle und zukunftsbezogene Fragestellungen stehen hinter einer umfassenden Forschungstätigkeit, deren Facettenreichtum auch den Studierenden in Form thematisch vielfältiger Lehrangebote sowie der Möglichkeit der aktiven Beteiligung am Forschungsprozess zugute kommt.
Ziel ist, sowohl anwendungsbezogenes als auch grundlagenorientiertes Wissen bereitzustellen. Die Forschungsaktivitäten der Institutsmitglieder decken die verschiedenen Analyseebenen der psychologischen Forschung ab: Individuumsbezogene Fragestellungen finden bei uns ebenso Berücksichtigung wie Themen der Gruppen- und Organisationsforschung. Insgesamt gruppieren sich die Forschungsaktivitäten im Institut für Psychologie vor allem um die folgenden drei Schwerpunktsbereiche.
Eine weitere Aktivität unser Institutsmitglieder ist die regelmäßige Betreuung des wissenschaftlichen Nachwuchses. In der Rubrik Doktoranden finden Sie die von uns betreuten Promovierenden.
Most downloaded publications
-
1
Rank
Development of a Mobile Application for People with Panic Disorder as augmentation for an Internet-based Intervention
Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review
-
2
Rank
Towards measuring user engagement in internet interventions for common mental disorders: Workshop on People, Computers, and Psychotherapy
Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review
-
3
Rank
Online Peer-to-Peer Lending: A Literature Review
Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
-
4
Rank
Dokumentation in Kindertagesstätten: Eine Bestandsaufnahme unter besonderer Berücksichtigung von digitalen Medien und Dokumentations-Apps
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
5
Rank
Eine internetbasierte Intervention zur Verbesserung des psychischen Wohlbefindens bei hochbelasteten Arbeitnehmern: Konzept und Design einer randomisiert-kontrollierten Studie
Research output: Contributions to collected editions/works › Published abstract in conference proceedings › Research › peer-review
-
6
Rank
Digitale Behandlungsangebote für Insomnie – eine Übersichtsarbeit
Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
-
7
Rank
Einblicke in die Praxis: Trends und Verfahren der Eignungsabklärung, Beratung und Potenzialentwicklung in der Lehrerausbildung
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
-
8
Rank
Effectiveness of an Internet- and App-Based Intervention for College Students With Elevated Stress: Randomized Controlled Trial
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
9
Rank
Web-Based and Mobile Stress Management Intervention for Employees: A Randomized Controlled Trial
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
10
Rank
From Claiming to Creating Value: The Psychology of Negotiations on Common Resource Dilemmas
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
11
Rank
The Benefit of Web- and Computer-Based Interventions for Stress: A Systematic Review and Meta-Analysis
Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
-
12
Rank
Reliability and Validity of Assessing User Satisfaction With Web-Based Health Interventions
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
13
Rank
A health economic outcome evaluation of an internet-based mobile-supported stress management intervention for employees
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
14
Rank
Overcome procrastination: Enhancing emotion regulation skills reduce procrastination
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
15
Rank
Internet- and App-Based Stress Intervention for Distance-Learning Students With Depressive Symptoms: Protocol of a Randomized Controlled Trial
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review