Organisation profile

In our research and teaching, we focus on prerequisites, processes and effects of education, especially in the area of teaching and learning in primary and secondary schools.

In teacher education, we are responsible for pre-service teachers‘ acquisition of pedagogical knowledge in the area of teaching, diagnostics, upbringing and innovation. Throughout the entire Bachelor's and Master's program, we provide students with a competence-, research- and practice-oriented education.

Main research areas

Research Activities

Educational Science, in particular Educational Management and Quality Development

Educational Sciences, in particular Education with Digital Media

Digital Teaching and Learning

Educational Research, in particular Emperical Educational Scienes

Primary school pedagogic

Teacher Education and School Development

Most downloaded publications

View all »

Recently viewed

Publications

  1. Silence / Signification Degree Zero: Walter Benjamin’s Anti-Aesthetic of the Body
  2. Kommentierung von: Art. 49 EUV: Beitritt zur Union
  3. Das Dorf als Gegenstand sozialwissenschaftlicher Forschung und Theoriebildung.
  4. Cross-national attunement to popular songs across time and place
  5. Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles
  6. Welterbetourismus – ein interkulturelles Medium ?
  7. Diffusion und Teilhabe durch Domestizierung. Zugänge zum Internet im Wandel 1997-2007
  8. Bildung und Hochschule
  9. Wi(e)der die Armut?
  10. Environmental Accounting
  11. Innovative IT-gestützte Ansätze zur Bewertung der Gesprächsqualität in Telefonverkaufsgesprächen
  12. Das Recht auf Zugang zu Informationen und auf ihre Verwertung nach der europäischen REACH-Verordnung
  13. Ab in die Mitte...?
  14. PowerPoint. Präsentieren in Wissenschaft und Wirtschaft
  15. Lebenslagen und Interessenvertretung behinderter Frauen
  16. Natur als Ereignis in den modernen Lebenswissenschaften
  17. BioRegal
  18. Zur Konzeption dieses Bandes
  19. Zu Fähigkeiten von Grundschulkindern im Umgang mit Verhältnissen
  20. Über das Töpfern, Taylor Swift und Sex Pistols
  21. Wie können sich Schulen durch musikpädagogische Förderung weiterentwickeln?
  22. Selbstgesteuertes Lernen mit Neuen Medien im Fremdsprachenunterricht - Eine Bestandsaufnahme
  23. Was ist am Lehrerberuf wirklich belastend?
  24. Lebendiges Lernen als Wegweiser zu einer humanen Ökonomie und nachhaltigen Entwicklung
  25. Networking als zentrale Schlüsselqualifikation für Gründungsvorhaben
  26. Vorüberlegungen zu strategischen Betrieblichen Umweltinformationssystemen
  27. Modi der Verständlichkeit und die Magie des Unverständlichen
  28. Die Institutionalisierung von Klimaräten durch Klimaschutzgesetzgebung