Institute of Educational Sciences
Organisational unit: Institute
- Junior professorship for Digital Teaching and Learning
- Junior professorship for Educational Sciences, in particular Education with Digital Media
- Professorship for Educational Research, in particular Emperical Educational Scienes
- Professorship for Educational Science, in particular Educational Management and Quality Development
- Professorship for Teacher Education and School Development
- Professorship of primary school pedagogic
Most downloaded publications
-
1
Rank
Digitalisierung in der frühkindlichen Bildung: Von der digitalen Platzvergabe bis zu Medienerziehung und –bildung
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
-
2
Rank
Soziale Herkunft und Kompetenzerwerb
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
-
3
Rank
Dokumentation in Kindertagesstätten: Eine Bestandsaufnahme unter besonderer Berücksichtigung von digitalen Medien und Dokumentations-Apps
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
4
Rank
Wo Medienbildung draufsteht, steckt nicht unbedingt Medienbildung drin: Eine Dokumentenanalyse von Bildungsplänen und Curricula in Ausbildung und Studium zur frühkindlichen Medienbildung und -erziehung
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
5
Rank
Aus „Erfahrung“ wird man selbstwirksam, motiviert und klug: Wie hängen unterschiedliche Komponenten professioneller Kompetenz von Lehramtsstudierenden mit der Nutzung von Lerngelegenheiten zusammen?
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
6
Rank
School leadership and achievement gaps based on socioeconomic status: a search for socially just instructional leadership
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
7
Rank
Fördert eine videobasierte Intervention im Praktikum die professionelle Wahrnehmung von Klassenführung? – Eine quantitativ-inhaltsanalytische Messung von Subprozessen professioneller Wahrnehmung
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
8
Rank
Förderung von Kernkompetenzen in der Lehramtsausbildung durch videobasiertes Microteaching und Peerfeedback
Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review
-
9
Rank
Smartphones im Unterricht – Wollen das Schülerinnen und Schüler überhaupt?! Eine explorative Studie zum Smartphone-Einsatz an weiterführenden Schulen aus der Sicht von Schülerinnen und Schülern
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
10
Rank
Genese von Heterogenität im Fachunterricht - Ein Beitrag zur Kontextualisierung von Differenzierungspraktiken
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
11
Rank
Schule, Gesundheit und Bildung – Perspektiven einer Vision für gutes gesundes Lernen und Lehren
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
-
12
Rank
Bordering the Area of Spatial Relevance for Schools: A stochastic Network Approach using the Example of Hamburg, Germany
Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
-
13
Rank
Stichwort: Lernzentriertes Leitungshandeln an Schulen – Leadership for Learning
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
14
Rank
Nutzung und Wirkung eines kognitiv aktivierenden Unterrichts bei nicht-gymnasialen Schülerinnen und Schülern
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
15
Rank
Sick, Bastian: Der Dativ ist dem Genitiv sein Tod, Folge 3: Noch mehr Neues aus dem Irrgarten der deutschen Sprache.
Research output: Journal contributions › Critical reviews › Education