Organisation profile

EMPOWERING MINDS. INSPIRING INNOVATIONS. SHAPING TRANSFORMATIONS.

As part of Leuphana University, the School of Management and Technology is a dynamic and innovative community of students and faculty with high-level expertise in the fields of organization studies, responsible management, entrepreneurship, product development process, digital transformation and data science, and psychology and societal transformation. Our core aspiration is driving innovation in management and technology to shape responsible and sustainable transformations. In our research, we pioneer understandings of and solutions to the core challenges of our time, such as digitalization and sustainable production. In our teaching, we challenge conventional wisdom and inspire entrepreneurial thinking and responsible action. In business and society, we team up with local and international partners to contribute to the regional development of northern Germany. We value the interrelationships between disciplines, which is reflected in our interdisciplinary degree programs and collaboration in research.

 

The School of Management and Technology is home to the disciplines of Accounting and Finance, Business Psychology, Business Information Systems, Engineering, Management and Marketing. We support the respective identities and profile development of the disciplines, while also promoting interdisciplinary research and teaching in the shape of programs of study and research centers. This interdisciplinary approach is characterized by a commitment to responsibility and helping meet societal challenges.

Main research areas

The School of Management and Technology is the academic and professional home to 1,500 bachelor’s, master’s and doctoral students, more than 50 professors, more than 70 research associates and research assistants, 36 professional staff members.

The main themes of the school are reflected in its study programs: The 3 major and 7 minor programs at the College, 5 master's programs and 4 doctoral programs at the Graduate School provide academic training. The doctoral programs focus on (1.) Entrepreneurship, Management and Innovation (EMI), (2.) Information Systems and Data Science, (3.) Engineering and (4.) Management, Finance and Accounting.

In total, we offer 16 programs of study in the disciplines of Business Administration (in particular Accounting and Finance), Business Information Systems, Business Psychology, Engineering and Management.  

Recently viewed

Researchers

  1. Ilka Wäsche

Publications

  1. Kooperative Qualifizierung von Lehrern und Ausbildern als Beitrag zur Professionalisierung. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung im Rahmen des Projektes "XENOS-Mentoren"
  2. Niedrige Testmodellpassung als Resultat mangelnder Auswertungsobjektivität bei der Kodierung landesweiter Vergleichsarbeiten durch Lehrkräfte
  3. Gölge Yazarlık Sözleşmelerinin Geçerliliği ve Akademik Gölge Yazarlığın Cezalandırılabilirliği Üzerine Bir Değerlendirme
  4. Christlicher Glaube in ökumenischer Gemeinschaft von Kirchen und Konfessionen
  5. Retipolides - unusual spiromacrolactones from the mushrooms Retiboletus retipes and R. ornatipes
  6. Health literacy and mental well-being of school staff in times of crisis
  7. Wissen. Wahrheit. Macht. Foucaults "Morphologie des Willens zum Wissen"
  8. Processes of Bildung among socially marginalised young people in Germany
  9. Sustainability conflicts in Coastal India
  10. Belastung von Krankenhausabwasser mit gefährlichen Stoffen im Sinne §7a WHG
  11. Contribution of Pollinator-Mediated Crops to Nutrients in the Human Food Supply
  12. Zur Beurteilung der Gesprächsqualität im telefonischen Verkauf - Zwischenbericht über ein Forschungsprojekt
  13. Banal militarism
  14. Der Beitrag der UN-Dekade 2005-20014 zur Verbreitung und Verankerung der Bildung für nachhaltige Entwicklung
  15. Einigkeit und Recht und Werte
  16. Medienkultur im Wandel
  17. Veränderungspotenziale und Veränderungshindernisse am Beispiel der Gesundheitsförderung im Schulkollegium
  18. Zielfindung und Konzeptionsentwicklung in der Kooperation von Schule und Jugendhilfe
  19. Seidl I. & Zahrnt A.: Postwachstumsgesellschaft. Konzepte für die Zukunft
  20. Beteiligung und Beschwerdeverfahren in der Kinder- und Jugendhilfe
  21. Chemical profiles of body surfaces and nests from six Bornean stingless bee species
  22. Corporate Volunteering in Germany
  23. Symbolische Bedeutungsansprüche der Kulturen
  24. Medienmanagement als Personal- und Organisationsmanagement
  25. Neue Perspektiven für die waldbezogene Bildungsarbeit
  26. Funktionsbedingungen der neuen Beschäftigungsverhältnisse - eine verhaltenswissenschaftliche Analyse?
  27. Die Musikkultur der siebziger Jahre
  28. China in Africa
  29. »Lutherus gibt gut Teutsch« – der Streit um Renatus Kortums Hiob-Kommentar von 1708 als Modell für die dynamische Relationalität von Pietismus, Orthodoxie und Aufklärung
  30. „… und er würfelt doch!“ Bemerkungen zum Zufall in Gottes Handeln und Sein
  31. Kaufrecht und Werkvertragsrecht – ein systematischer Vergleich (Teil 1)
  32. Politikdidaktische Hermeneutik als Instrument der qualitativen Unterrichtsforschung
  33. Kaufrecht und Werkvertragsrecht – ein systematischer Vergleich
  34. Atomfonds: Bad Bank ist Bad Deal
  35. "Wissenschaft, Forschung, Ausbildung, Fortbildung"