The structure of emotions in learning situations

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschung

Authors

Two studies are reported that investigate the structure of emotions in learning situations at the university. A mapping sentence relates the three facets of 'learning situation' (Facet A: in class, independent studies alone, in groups, examinations), 'type of emotion' (Facet B: current, retrospective, prospective), and 'valence of emotion' (Facet C: positive, negative) to an evaluation range facet. Participants evaluated the degree to which a specific emotion type with a specific valence typically arises in a specific learning situation. In both studies, Facets A and C yield clear regional patterns in Smallest Space Analyses, whereas Facet B emerges only for positive emotions.
OriginalspracheEnglisch
TitelFacet theory : design, analysis and applications
HerausgeberWolfgang Bilsky, Dov Elizur
Anzahl der Seiten11
ErscheinungsortPraha
VerlagAgentura Action M
Erscheinungsdatum2005
Seiten111-121
ISBN (Print)80-86742-09-1
PublikationsstatusErschienen - 2005
Veranstaltung10th International Facet Theory Conference - FT 2005: Integrating Theory Construction with Data Analysis - Frentani Congress Centre, Roma, Italien
Dauer: 10.07.200513.07.2005
Konferenznummer: 10
https://www.action-m.com/ft2005/

Links

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Image of Germany in British Juvenile Fiction
  2. Texte evaluieren und für Sprache sensibilisieren
  3. Temporal development of student burnout symptoms
  4. Sustainable business model research and practice
  5. Strategisches Umweltmanagement und Öko-Marketing
  6. Nachhaltiges Ressourcen- und Stoffstrommanagement
  7. Mexican school students’ perceptions of inclusion
  8. Long-Term Strategies for Tackling Micropollutants
  9. LED und Ressourcen - kleine Mengen, große Wirkung
  10. International Corporate Sustainability Barometer
  11. Innovatives Management staatlicher Umweltpolitik
  12. Green and Sustainable Chemistry in South America
  13. Green and sustainable chemistry in Latin America
  14. Global patterns of ecologically unequal exchange
  15. Food Security, Women, and Higher Education in Aceh
  16. Entwicklung und Zukunft der Sexualität und Liebe
  17. Editorial: Vorglühen zur Musterfeststellungsklage
  18. Culture, Technology, and Process in “Media Theories”
  19. Business Model Innovation for Sustainable Energy
  20. Beschäftigungseffekte von Unternehmensgründungen
  21. Anpassung an regionale Klimafolgen kommunizieren
  22. Anerkennung von Differenz in der Sozialen Arbeit
  23. A comprehensive assessment of ecosystem services
  24. Zwischen tradierten Normen und neuen Freiheiten
  25. Wirtschaftsethik und gelebte Unternehmenskultur
  26. Why courts are the life buoys of migrant rights
  27. Wenn Lehrer und Schüler zu Schauspielern werden
  28. Vor der maximalen strategischen Herausforderung
  29. Transformations of pesticides in the atmosphere
  30. Transformationale Führung an Schulen in Hamburg
  31. The Legitimation of International Organizations
  32. The “First Ones to Close and Last Ones to Re-Open”
  33. The Democratic Capacity of Science Education Or